اين آزمون براي اولين بار در سيستم حمل و نقل عمومي در سنگاپور انجام شده است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش علم و تکنولوژي خبرگزاري ANSA ايتاليا ،يک کارت هوشمند مي تواند حرکات و تماس مسافران را ضبط، و در نتيجه در کنترل گسترش بيماري هاي عفوني شامل هر يک از بيماري هاي شايع کمک کند.

براساس اين گزارش، اين آزمون براي اولين بار در ميان کاربران حمل و نقل عمومي در سنگاپور، شهري است که بيش از 5 ميليون نفر جمعيت دارد، انجام شد.

نتايج به دست آمده از يک مطالعه با هماهنگي کي دبليو آکسهازن، از موسسه برنامه ريزي سيستم هاي ترافيک و حمل و نقل در ETH زوريخ، در مجله آمريکايي آکادمي علوم، PNAS منتشر شده است.
داده هاي ذخيره شده بر روي کارت هاي هوشمند قادر به درک رفتار و ديناميک که به شکل روزمره مسافران هر روز انجام مي دهند، است.

 اين آزمون نشان داد که همه چيز با توجه به الگوهاي خوبي که تعريف شده اتفاق مي افتد، و فعل و انفعالات به طور منظم و هميشه يکسان در طول زمان تکرار مي شود.

به وسيله مکانيسم هاي منظم بر زندگي کل جامعه، مثل رفت و آمد، ترافيک، حداکثر ساعات اوج، و يا در مورد تعطيلات آخر هفته، که در آن مردم به سوپر مارکت ها مي روند، تعيين مي شود.

محققان همچنين متوجه شدند که افرادي که در برخوردهاي مکرر در جوامع کوچک گروه بندي مي شوند، با گذشت زمان خود را در شبکه هاي بزرگ نامرئي که به کل منطقه شهري متصل است، مي يابند.

درک اين که چگونه اين شبکه هاي شهري در شهر گسترش مي يابند مي تواند کمک بزرگي براي پيش بيني احتمال گسترش بيماري همه گير باشد./س
برچسب ها: کارت ، هوشمند ، بیماری ، سنگاپور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار