تحليلگر نظامي راديو اسرائيل درباره حمله هوايي پهپادهاي اسرائيلي به منطقه سينا و تکذيب آن در تل آويو گفت: در حقيقت سخنگوي نظامي اسرائيل از ابتداي انتشار اين خبر سکوت اختيار کرده است. اما ارتش اسرائيل اين اخبار را نه تاييد مي کند نه تکذيب .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، وي که در  برنامه تلويزيوني آنسوي خبرها در شبکه تلويزيوني الجزيره سخن مي گفت تصريح کرد:  تحليلگران اسرائيلي بر اين باورند که اخبار انتشار يافته در زمينه حمله هوايي هواپيماي بدون سرنشين اسرائيل  در منطقه سينا مي تواند صحت داشته باشد زيرا اسرائيل  به طور واضح و رسمي آن را تکذيب نکرده است.

اين تحليلگر نظامي ادامه داد: مصر نيز اين خبر را که اسرائيل عامل اين حملات هوايي باشد ، تکذيب نکرده است و خود نيز مسئوليت اين عمليات را به عهده نگرفته است . بيانيه صادر شده در اين زمينه نيز بسيار دير صادر شد. بنابراين اين فرضيه که اسرائيل حمله را ترتيب داده باشد تقويت مي شود . زيرا ارتش اسرائيل وقتي که عملياتي را انجام دهد و نخواهد مسئوليت آن را بپذيرد نه آن را تاييد مي کند نه آن را تکذيب .

وي در پاسخ به اين سئوال که آيا ارتباطي بين  حمله هوايي در منطقه سينا و بستن فرودگاه اسرائيلي «ايلات» وجود دارد - با توجه به اينکه مقامات اسرائيلي بستن اين فرودگاه را به دلايل امنيتي اعلام کرده اند -  گفت: بدون شک در چند هفته اخير اسرائيل تجهيزات لجستيکي نيروهاي مستقر در مناطق مرزي اسرائيل و مصر را افزايش داده است.

به طور منطقي مي توان رابطه اي بين نصب  سامانه هاي موشکي و ضد هوايي اسرائيل و حمله به منطقه سينا يافت و اين مسئله ثابت مي کند که مسئول اين حملات هوايي در منطقه سينا اسرائيل است به ويژه اينکه مقامات مصري نيز در اين زمينه هيچ توضيحاتي ارائه نداده اند.

در حقيقت  بين اسرائيل و مصر هماهنگي دائمي به ويژه در زمينه نظامي وجود دارد. فرماندهان  سطوح مختلف نظامي به خوبي مي دانند که اين موضوع در مصر نگراني ايجاد خواهد کرد به همين علت همواره تلاش شده است اين هماهنگي موجود بين دو طرف مخفي بماند. اما بدون شک اين هماهنگي ها بطور روزانه بين دو طرف مصري و اسرائيلي وجود دارد . و البته اين هماهنگي ها به ويژه در شرايط کنوني که منافع مشترکي بين دو طرف وجود دارد افزايش يافته است.
برچسب ها: پهپاد ، اسرائیلی ، مصر ، سینا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار