مسئول بسیج اساتید استان قم گفت: توجه به بحث های بنیادین، توجه به فعالیت های علمی و زیربنایی موثر در جامعه و حضور جدی در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی می تواند در پویایی سازمان بسیج اساتید کشور تاثیرگذار باشد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت الاسلام محمدمهدی گرجیان درآستانه برگزاری این اجلاس در گفتگویی اظهارکرد: بسیج در هر عرصه ای ورود داشته به عنوان پیشتاز در آن عرصه شناخته شده است؛ در حال حاضر نیز بسیج اساتید نباید برای فعالیت های گسترده در جامعه منتظر بخشنامه بوده و خود به صورت خودجوش اقدامات لازم در مسیر رسیدن به تمدن اسلامی را به انجام رساند.

وی با اشاره به وظیفه بسیج اساتید در تحقق شعار سال و یادآوری تحقق حماسه سیاسی با برگزاری انتخابات و حضور پرشور مردمی گفت: اساتید بسیجی برای تحقق حماسه اقتصادی به اصل ترویج اقتصاد برپایه آموزه های دینی و عدالت اجتماعی در کنار اقتصاد پویا تاکید داشته باشند.

معاون پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم قم اظهار داشت: اصل ترویج اقتصاد بر پایه آموزه های دینی، عدم اسراف، قناعت، توجه به تولید ملی، عدم وابستگی دریک کلام اقتصاد مقاومتی، مواردی است که اساتید بسیجی کشور باید در جهت تحقق حماسه اقتصادی ورود پیدا کنند.

وی خاطر نشان ساخت: اساتید بسیجی می توانند در مسائل روز جهان همچون دشمن شناسی، بصیرت و منفعل نشدن در برابر خواسته های قدرت های جهانی در تحقق حماسه اقتصادی فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایجاد دانشگاه اسلامی در بین بسیاری از اساتید کشور هنوز امری ضروری تلقی نمی شود، افزود: بسیج اساتید به عنوان نیروهای ارزشی جامعه با مبانی دینی بیش از سایر اقشار جامعه آشنایی داشته و در ارتباط با ایجاد دانشگاه اسلامی باید هم از جهت تئوری و هم عملیاتی نظرات خود را ارائه دهد.

گرجیان به نقش بسیج اساتید در بسترسازی و آگاهی بخشی ضرورت های جهان اسلام اشاره کرد و بیان داشت: اساتید کشور به عنوان نخبگان جامعه باید با نگاه کلی به جامعه بشری، تفکر ناب اسلامی و شیعی را به جامعه بشریت عرضه کنند.

مسئول بسیج اساتید استان قم در همین زمینه تاکید کرد: بسیج اساتید باید فرهنگ غنی اسلام را به مقتضای روز و کارآمد به دنیا عرضه کنند تا مورد استقبال دیگر ملل قرار گیرد.

چهاردهمین همایش سراسری اساتید بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی سراسر کشور با شعار تحول در علوم انسانی مبنای ایجاد تمدن اسلامی، روزهای 28 تا 31 مرداد ماه جاری در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می شود .



برچسب ها: مسئول ، بسیج ، اساتید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.