اعتصاب غذا در زندانهای کالیفرنیا وارد پنجمین هفته شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری الجزیره انگلیسی ؛ زندانیان زندان کالیفرنیا در اعتراض به شرایط زندان از جمله حبس انفرادی به مدت چند سال اعتصاب غذا کرده اند.گزارشگر شبکه الجزیره انگلیسی در لس آنجلس گفت: همچنانکه اعتصاب غذای زندانیان وارد پنجمین هفته شده است خانواده های آنان و تعدادی از مردم به حمایتشان راهپیمایی کردند و درخواست تغییر شرایط زندانها و توقف شکنجه شدند.

آریه کوهن خاخام یهودی و یکی از معترضان به شرایط زندانهای کالیفرنیا گفت: ما مخالف شکنجه هستیم و اعتقادات ما شکنجه را خوشایند نمی داند.اعتقادات ما از حبس انفرادی حمایت نمی کند و این وضع باید پایان یابد.گزارشگر شبکه خبری الجزیره انگلیسی گفت:سیصد و شصت و چهار زندانی از خوردن غذا خوداری می کنند و بیشترشان بیش از سی روز است که اقدام به این کار کرده اند.وی افزود: اعتراض به شرایط زندانهای کالیفرنیا شامل زندانهای انفرادی هم می شود. در زندانهایی مانند هالکون بی در سانفرانسیسکو.

آیرین هورتا همسر یکی از زندانیانی که اعتصاب غذا کرده است گفت: او به من گفته بود که هیچ کس نمی خواهد بمیرد اما با زندگی در این زندانها می توان گفت آنها اکنون مرده اند.بنابراین چه گزینه دیگری برایآنها باقی می ماند.گزارشگر شبکه گفت: زندانیان سلول انفرادی بدون ارتباط با انسانهای دیگر به مدت بیست و دو ساعت و نیم هر روز نگهداری می شوند برخی از آنها سالهاست که در سلول انفرادی زندانی هستند.وی افزود: ارنست شپرد بیست و پنج سال را به جرم قتل در زندان گذراند که بیش از نیمی از این دوران را در سلول انفرادی بوده است.

ارنست شپرد گفت: این زندانها تابوت هستند بیشتر کسانی که با من بودند طاقت نیاورند.گزارشگر شبکه الجزیره انگلیسی گفت: مسئولان اصلاح و تربیت کالیفرنیا برای مصاحبه در دسترس نبودند اما در نشریه لس آنجلس تایمز جفری بیرد رئیس زندان گفت: زندانهای انفرادی ضروری هستند تا از صدمه زدن زندانیان به افسران دیگر زندانیان جلوگیری شود.

گزارشگر افزود: قانون اساسی آمریکا مجازات وحشیانه و غیرمعمول را منع کرده است. شورای حقوق بشر آمریکا می گوید حبس انفرادی بیش از پانزده روز باید غیرقانونی اعلام شود و دربعضی شرایط این مجازات می تواند شکنجه تلقی می شود.
برچسب ها: زندانی ، اعتصاب ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار