لبنانی های بازداشت شده در نیجریه از بازجویی عناصر موساد از آنها پرده برداشتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، لبنانی هایی که ماه مه گذشته در نیجریه به اتهام عضویت در به اصطلاح شاخه نظامی حزب الله بازداشت شدند ، فاش کردند که موساد اسرائیل ماموریت بازجویی از آنها را به عهده داشته است.

منال اسماعیل گزارشگر المیادین در گزارشی درباره این موضوع گفت مسئله بازداشت شماری از لبنانی ها در نیجریه به اتهام عضویت در حزب الله ، روند دیگری به خود گرفت که در ورود مستقیم موساد اسرائیل به تحقیقات و بازجویی ها، نمایان شد. هنگام جلسه استماع ، بازداشت شدگان فاش کردند که عناصر دستگاه موساد اسرائیل در مدت چهارده روز از آنها بازجویی کرده اند و از غذا خوردن و خوابیدن و نماز خواندن محروم و همچنین به تجاوز تهدید شده اند. همه این اقدامات بدون حضور هیچ یک از افسران نیجریه صورت گرفته است.
 
بازداشت شدگان هرگونه ارتباط خود را با به اصطلاح شاخه نظامی حزب الله تکذیب و تاکید کردند بازجویی از آنها بر مکان های انبار کردن سلاح های حزب الله در جنوب لبنان و اسامی اشخاصی که به دست مقاومت آموزش دیده اند، متمرکز بوده است.

گزارشگر افزود روزنامه های نیجریه سخنان بازداشت شدگان لبنانی را به طور کامل و با تیترها و جرات بی سابقه پوشش دادند. تا جایی که دخالت موساد در بازجویی را رسوایی توصیف کردند. رسانه های اسرائیل نیز به نوبه خود این موضوع را از طریق انتشار این خبر بدون هیچ تحلیلی پوشش دادند. تاکنون هیچ یک از اتهامات مطرح شده علیه لبنانی های بازداشت شده، ثابت نشده است. این لبنانی ها تابعیت نیجریه نیز دارند. مصطفی فواز یکی از متهمان این مسئله می گوید یکی از بازجوها او را تهدید کرده و به او گفته است بیگناه است اما کاری خواهند کرد که عبرتی برای سایر لبنانی ها در آفریقا شود.

مسئله بازداشت لبنانی ها در نیجریه سوالاتی درباره پشت پرده این اقدام و اهداف موساد اسرائیل از آن مطرح می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار