سفارت آمريکا به اتباع اين کشور در مصر هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلويزيوني الميادين اعلام کرد: سفارت آمريکا در قاهره به اتباع آمريکايي درباره وقوع هر گونه ناآرامي در مصر هشدار داد. 

همچنين وزارت امور خارجه هلند اعلام کرد در حالي که سفارت خانه هاي کشورهاي غربي از اهداف احتمالي حملات تروريستي در آينده هستند، هلند تصميم گرفته است تمام هيئت ديپلماتيک خود  را از يمن خارج کند.

وزارت امور خارجه هلند در بيانيه اي تصريح کرد:اين موضع در پي انتشار اخباري در اين مورد که سفارت خانه هاي کشورهاي غربي از اهداف احتمالي حمله تروريستي آتي در يمن هستند، اتخاذ شد. هلند از جمله اين کشورهاي غربي است.

لاهه پيش از اين تصميم گرفته بود بخشي از هيئت ديپلماتيک خود را از يمن خارج کرده و تنها يک گروه کوچک چهار نفره را در اين کشور نگه دارد که به اين ترتيب اين  گروه کوچک نيز از يمن تخليه مي شود.

يمن روز چهارشنبه اعلام کرد طرح القاعده براي حمله به شهرها و تاسيسات نفتي و گروگان گيري اتباع خارجي را خنثي کرده است. همچنين روز چهارشنبه حمله جديدي با هواپيماهاي بدون سرنشين بر ضد اعضاي القاعده در يمن انجام شد که اين پنجمين حمله طي يازده روز اخير به شمار مي رود.

هشدار امنيتي آمريکا تعطيلي سفارت خانه هاي اين کشور را در خاورميانه ،‌ آسيا و آفريقا را در پي داشت.

واشنگتن پس از رهگيري پيامي شامل تهديد به حمله ايمن الظواهري فرد شماه يک القاعده و ناصر الوحيشي از مسئولان القاعده در يمن، سفارت خانه هاي آمريکا را در يمن بست. پس از آمريکا چندين کشور اروپايي از جمله فرانسه سفارت خانه هاي خود را در يمن بستند.
هلند همچنين روز سه شنبه از اتباع خود خواست از يمن خارج شوند.
برچسب ها: آمریکا ، مصر ، اتباع ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار