مدیرعامل انتقال خون استان مر کزی گفت: هر سال 15 هزار واحد پلاسما از استان مرکزی به کشور آلمان ارسال می شود.

دکتر قربان دیری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: در قبال این میزان پلاسمای ارسالی بیش از 15 داروی تولیدی مشتق از پلاسما به صورت رایگان به کشور وارد می شودکه آمپول آی جی جی و روگام که در اعمال جراحی و زایمان ها کاربرد دارد از جمله این داروهاست.
استان مرکزی با 42 هزار اهداء کننده خون رتبه دوم ارسال خون به استانها و رتبه سوم اهدای خون کشور را دارد.
مسول آموزش انتقال خون استان مرکزی گفت:خون اهدایی مردم به فرآورده هایی چون پلاسما ،پلاکت و خون کامل برای تامین نیاز بیماران تبدیل می شود.
خانم دکتر مهدویانی افزود :بخشی از پلاسماها به دارو تبدیل وبخشی از پلاسما برای بیماران دارای اختلال انعقادی و خون کامل به بیماران تصادفی و اعمال جراحی تزریق می شوند و پلاکت ها هم برای تکمیل شیمی درمانی بیماران سرطانی استفاده می شود.
در استان مرکزی 3 مرکز ثابت و 5 مرکز سیارخونگیری وجود دارد.
معاون فنی پایگاه انتقال خون استان مرکزی گفت: این استان علاوه بر تامین گروه های خونی خود به استان های سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، تهران ، مازندران و استان فارس هم گروه های خونی ارسال می کند.
خانم صحرایی مسئول واحد اهداء کنندگان سازمان انتقال خون استان مرکزی هم گفت: اهدای خون در ماه مبارک رمضان هیچ گونه عوارض و خطری ندارد و روزه داران اهدا کننده می توانند کمبود خون را با مصرف زیاد مایعات مثل آب جبران کنند.
پایگاه های انتقال خون در ماه مبارک رمضان بعد از سحر و بعد از افطار تا ساعت 24 آماده خونگیری از روزه داران هستند.
مدیرعامل انتقال خون استان مر کزی گفت: در حال حاضردر کشور به تمامی گروه های خونی نیاز است اما نیاز به گروه های خونی منفی بیشتر از سایر گروه ها است./س

برچسب ها: پلاسما ، خون ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.