دوخت نانو ذرات ها با يک چسب عجيب وغريب ساخته شده از صدا ممکن شد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش علم و تکنولوژي خبرگزاري ANSA ايتاليا ، چسباندن اشياء بسيار کوچک که به شکل نامرئي ممکن شد.

براساس اين گزارش ، چسباندن اشياء بسيار کوچک که به شکل نامرئي مانند نانوذرات ، يک فرايند بسيار دشوار و بسيار گران قيمت و پيچيده است.

يک گروه از محققان در دانشگاه مک گيل کانادا براي چسباندن اين ذرات کوچک، ده ها بار کوچکتر از ضخامت يک تار موي، تصميم به استفاده از چسب عجيب و غريب گرفتند .

فرکانس هاي مافوق صوت براي ما نامفهوم هستند ولي توسط سگ يا خفاش ها در يافت مي شوند، که استفاده از آنها براي پرواز و شکار در شب مورد استفاده قرار مي گيرد.

هنگامي که در مايعات انتشار مي يابد، مي تواند حباب هاي کوچک ايجاد کند که آخرين فراکسيون و بسيار کوتاهتر از يک ثانيه است که دماي بسيار بالا ايجاد مي کند و محققان دريافتند که شرايط در اين حباب هاي کوچک ها بسيار شبيه به چسب نانوذرات است .

تا کنون، چسباندن نانوذرات گران بودند و نياز به کوره هاي خاص بود، اما بهره گيري از امواج اولتراسوند حباب هاي کوچک محققان قادر به چسباندن انواع مختلفي از نانوذرات با يک روش جديد و بسيار مقرون به صرفه شدند که مي تواند فرآيندهاي صنعتي ساده باشد .

به عنوان مثال، اولين نرم افزار امکان پذير چسباندن پلاتين نانوذرات در داخل مبدل کاتاليزوري در خودرو است .



فيلترهاي داخل آنها در واقع توسط ذرات کوچک پلاتين تشکيل شده که با اين حال اتصال به يکديگر آنها بسيار دشوار است، اما مبدل هاي کاتاليزوري جديد که با چسب صدا بهم چسبيده اند ارزان تر، پاک تر و داراي عمر طولاني تر هستند ./ع2
برچسب ها: نانو ، ذرات ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار