برنامه پايش باقيمانده هاي دارو، هورمون، سموم، فلزات سنگين و ساير مواد شيميايي در فرآورده هاي خام دامي توليد شده در استان يزد در سال 1392 در حال اجرا است.

 
به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،برنامه پايش باقيمانده هاي دارو، هورمون، سموم، فلزات سنگين و ساير مواد شيميايي در فرآورده هاي خام دامي توليد شده در استان يزد در سال 1392 در حال اجرا است.

كارشناس اداره نظارت بر بهداشت عمومي در اين باره گفت: اين برنامه با هدف تضمين كيفيت و سلامت مواد غذايي در دستور كار قرار گرفته است. نمونه برداري و انجام آزمون،‌ تجزيه و تحليل و تفسير نتايج و همچنين انجام اقدامات اصلاحي از جمله فعاليت هاي اين بخش است.

 سيد مهدي موسوي پور افزود: براساس اين طرح از واحدهاي تحت كنترل و پايش باقيمانده هاي دارويي و آلاينده ها و براساس دستورالعمل اتحاديه اروپا نمونه هايي از شيرخام، تخم مرغ، عسل، ماهي قزل آلا، ماهيان گرمابي، گوشت و اندرونه خوراكي گاو و گوشت و اندرونه خوراكي مرغ جمع‌آوري و آماده سازي شده و براي آزمايشگاه هاي تعيين شده از سوي سازمان دامپزشكي ارسال مي شود.

وي در پايان ياد آور شد: مرحله نخست طرح ملي پايش باقيمانده ها در تخم مرغ، عسل و شير خام با نمونه برداري از توليدات فرآورده هاي خام دامي واحدهاي توليدي استان در تابستان سال 91 براي نخستين بار در سطح استان اجرا شد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: پایش ، فراورده ، دامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار