از هنگامی که استیو جابز با معرفی آیپد، شاخه تبلت ها را در دنیای گجت های دیجیتال به وجود آورد، این محصول همواره بیشترین سهم بازار را در اختیار داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، آیپد نیز مانند آیفون پرفروش ترین محصول در میان هم رده های خود در بازار به شمار می رود و حتی محصولات اندرویدی مانند نکسوس 7 و کیندل فایر آمازون توانایی رقابت با آیپدها را ندارند. اما با توجه به تنوع تبلت های اندرویدی، سیستم عامل محبوب گوگل توانست در بخش تبلت ها نیز از iOS پیشی بگیرد.



بزرگترین علت پیشرفت اندروید در بازار تبلت ها، وجود محصولات ارزان قیمت و کارآمدی ماندد نکسوس 7 و کیندل فایر می باشد، از طرفی گوگل و آمازون با توجه به استراتژی خود کاهش سود و افزایش فروش را بدست آوردند و از طرفی از فروش اپلیکیشن، کتاب، فیلم وغیره کسب درآمد می کند.

بر اساس گزارش استراتژی آنالیز در سه ماهه سوم 2013، اندروید توانست به پادشاهی iOS در بازار تبلت ها پایان دهد. بر اساس این گزارش اندروید سهم 34.6 بازار تبلت ها را به دست آورده و این در حالیست که سهم اپل نیز به 14.6 درصد کاهش یافته است و در نهایت ویندوز تنها 2.3 درصد از بازار کل تبلت ها را در اختیار دارد.



کل تبلت هایی که در طول این دوره به فروش رفته اند معادل 51.7 میلیون دستگاه می باشد که این عدد در مدت زمان مشابه در سال گذشته معادل 36.1 میلیون دستگاه بوده است. همچنین تعداد کل آیپدهای عرضه شده در این مدت 14.6 میلیون دستگاه بوده است، که نسبت به سال گشذته 14 درصد کاهش داشته است و در صورتی که نسخه مینی نیز ارائه نمی شد، با توجه به عدم تغییر چندان نسخه ی 4 نسبت به نسل سوم آیپد وضعیت اپل نیز سخت تر می شد.


برچسب ها: اپل ، اندروید ، تبلت ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار