جوليان آسانژ بنيانگذار پايگاه اینترنتي" ويکي ليکس" حکم دادگاه را عليه برادلي منينگ سرباز آمريکايي که اطلاعات محرمانه را در اختيار ارتش قرار داده بود، محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني يورونيوز، برادلي منينيگ در دادگاه  نظامي به اتهام جاسوسي  مجرم شناخته  شد. وي بيش از  صدها هزار سند محرمانه در اختيار ويکي ليکس گذاشته بود.
از نظر جوليان آسانژ، که اکنون به  سفارت اکوادور در لندن پناه برده است، برادلي منينگ  عادلانه محاکمه نشده است .
آسانژ گفت :  اين نخستين محکوميت  يکي از  افشاگران اطلاعات در آمريکا به شمار مي رود. جاسوسي هميشه اتهامي است که بر افشاگران اطلاعات در آمريکا وارد مي شود. اين سابقه اي خطرناک و نمونه اي از افراط گرايي در زمينه امنيت ملي به شمار مي رود. اين قضاوت کوته بينانه اي است که نمي توان با آن مدارا کرد. هرگز نمي توان افشاگري براي عموم را جاسوسي توصيف کرد.
حدود سي تن از طرفداران برادلي منينگ در برابر دادگاه نظامي  تجمع کردند. وي   ممکن است به صد و سي و شش سال زندان محکوم شود. دولت فدرال آمريکا خواستار حبس ابد منينگ بدون امکان آزادي مشروط است. اين حکم هشداري واقعي به همه افشاگران مطبوعاتي و خبرنگاران تحقيقي در آمريکا به شمار مي رود. در حالي که دولت آمريکا ادعا مي کند اين افشاگري ضربه سنگيني به منافع ملي و حيثيت ديپلماتيک اين کشور وارد ساخته است؛ آزادي خواهان از برادلي منينگ به عنوان قهرماني بزرگ ياد مي کنند و وي را جوان جسوري توصيف مي کنند که به افشاي کشته شدن غيرنظاميان در افغانستان و عراق پرداخته است. 





برچسب ها: بین الملل ، آسانژ ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار