در راستاي مديريت و بهينه سازي حداكثري مصرف انرژي، نخستين سيستم آبگرمكن خورشيدي در منطقه 8 عمليات انتقال گاز نصب و راه اندازي شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بايبوردي مدير منطقه 8 انتقال گاز با اشاره به طرح پژوهشي اين منطقه در راستاي توسعه استفاده از انرژي هاي تجديدپذير گفت: بكارگيري انرژي هاي جايگزين همچون انرژيهاي نو از جمله راهكارهاي بهينه سازي مصرف سوخت و كاهش هزينه در ساختمان ها است و در همين راستا استفاده از انرژي خورشيدي يكي از موثرترين طرحهاي استفاده عمومي و آسان براي تامين آبگرم مصرفي است.
 
بايبوردي افزود: اين آبگرمكن خورشيدي با تامين هزار و 600 ليتر آب گرم مصرفي در روزهاي پرتابش و 500 الي 600 ليتر درروزهاي كم تابش به بهره برداري رسيده و در حال حاضر 3 دستگاه در ساختمانهاي منابع انساني و عمليات ساختماني( هر كدام به ظرفيت 180 ليتر) نصب شده و نصب دستگاههاي مشابه در ساير تاسيسات و مراكز بهره برداري بويژه مناطق گرم و پرتابش و ساختمانهاي پرمصرف جزو برنامه هاي آتي اين منطقه است.
 
مدير منطقه 8 با بيان اينكه راندمان گرمايشي سيستم آبگرمكن هاي خورشيدي در فصول مختلف سال و بر حسب موقعيتهاي جغرافيايي هر شهر متفاوت است افزود: به طور متوسط اين سيستم قادر است صرفه جويي 100 درصدي را در حدود 8 ماه از سال با حذف كامل مصرفي گازطبيعي و برق آبگرمكن و پكيج فراهم نموده و همچنين در 4 ماه از سال نيز به عنوان سيستم كمكي با كاهش ساعات كاري پكيج گرمايش، مي تواند 50 درصد در مصرف حامل هاي انرژي صرفه جويي كند.
 
وي اظهارداشت: اين سيستم به گونه اي طراحي شده است كه در روزهاي كم تابش، بعنوان سيستم كمكي پيش گرمايش آب ورودي به پكيج گرمايش كاربرد دارد و در صورت لزوم نيز مي تواند از المنت برقي براي تامين آب گرم استفاده شود.
 
بايبوردي با اشاره به اثرات مثبت زيست محيطي انرژي خورشيدي در كاهش مصرف سوخت و همچنين كاهش آلودگي هوا بيان داشت: اين سيستم با حمايت واحد بررسي تحليل سيتسمها و مديريت انرژي و همچنين با بهره مندي از تجربيات بخش خصوصي نصب و راه اندازي شد تا با تامين انرژي مصرفي خود از انرژي رايگان و سالم و سازگار با محيط زيست پيشگام باشد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار