خوزستان/

عملکرد زیست محیطی شرکت نفت وگاز کارون ارزیابی شد

عملکرد زیست محیطی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارونˈ بزرگ ترین شرکت تابع شرکت ملی مناطق نفت خیزجنوبˈ در نشستی با حضور کارشناسان HSE شرکت ملی نفت ایران مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،سرپرست اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در این نشست با اشاره به این که 80 درصد تاسیسات شرکت کارون در مناطق مسکونی شهری و روستایی قرار دارد گفت: جلوگیری از کاهش آلودگی ها یکی از مهم ترین اهداف شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون است که در حال حاضر در حوزه های مختلف دنبال می شود.



مهندس منصور علیرضایی افزود: راه اندازی کمیته ذی نفعان، ارزیابی ریسک ها و مخاطرات زیست محیطی، بهینه سازی مصرف انرژی، همکاری مستمر با سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان و ارائه برنامه خوداظهاری، پایش مستمر آلودگی ها و مدیریت پسماندها از جمله فعالیت های شرکت کارون جهت کاهش آلودگی های ناشی از تولید نفت و گاز است.



دبیر کمیته زیست محیطی شرکت کارون توسعه فضای سبز و همچنین لحاظ نمودن جنبه های زیست محیطی در پروژه های اجرایی در سطح این شرکت را از دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای کاهش آلودگی های زیست محیطی عنوان کرد.



مهندس ناصری از کارشناسان شرکت ملی نفت ایران نیز هدف از این بازدیدها را ارزیابی عملکرد زیست محیطی شرکت های تابع شرکت ملی نفت ایران، بررسی چالش ها و مشکلات زیست محیطی و شرایط موجود شرکت ها، تکمیل بانک اطلاعاتی جهت سامان دهی مسائل زیست محیطی عنوان کرد.

وی گفت: این گونه نشست ها تا پایان سال در سطح شرکت های تابع ادامه دارد.



ناصری فعالیت های انجام گرفته در خصوص پیشگیری و کنترل آلودگی ها در شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تلاش ما این است که تجارب موفق شرکت ها را در سطح شرکت ملی نفت جاری کنیم و بدون شک دستاوردهای شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در این حوزه تاثیر گذار خواهد بود.



در پایان این نشست دو ساعته کارشناسان زیست محیطی شرکت ملی نفت ایران که از شرکت های ملی حفاری ایران، ستاد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، مدیریت اکتشاف و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران متشکل بودند از مجتمع صنعتی شماره 2 اهواز بازدید کردند.

شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون بزرگ ترین شرکت تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که راهبری عملیات تولید از میدان های اهواز، آبتیمور، منصوری و رامین را بر عهده دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.