به همت محققان پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيک و زيست فناوري سلولهاي بنيادين در توليد سلولهاي مولد انسولين در درمان ديابت بکار گرفته مي شوند.

سيداحمد آل ياسين، عضو هيئت علمي پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيک و زيست فناوري، در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به اينکه در دنيا 200 ميليون نفر مبتلا به ديابت هستند، مي توان با بهره گيري از سلولهاي بنيادين در توليد سلولهاي مولد انسولين و در درمان بيماري ديابت، گام مهمي برداشت.

وي همچنين اظهار داشت: ديابت يا بيماري قند هنگامي به وجود مي آيد که هورمون انسولين _ عامل تنظيم کننده قند خون_ يا به اندازه کافي در بدن توليد نمي شود يا بافتهاي بدن به آن به درستي پاسخ نمي دهند، در نتيجه سوخت و ساز قند در بدن مختل مي شود و قند از حد طبيعي خود بالا مي رود و در نهايت علائم شاخص ديابت به صورت پرخوري، پرنوشي و پرادراري ظاهر مي شود.

آل ياسين در ادامه گفت: با توجه به شيوع اين بيماري و همت محققان پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيک و زيست فناوري، مي توان بزودي شاهد درمان اين بيماران با بهره گيري از سلولهاي بنيادين در توليد سلولهاي مولد انسولين در درمان بيماري ديابت بود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار