شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی طی گزارشی تصویری تلاش کرده است تا از عدم پیشرفت علمی و تکنولوژی در هشت سال گذشته بگوید و دلیل این را نیز تحریم‌های دشمنان علیه ملت ایران معرفی کند که البته نظام اسلامی باعث به وجود آمدن آن گردیده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، سیاه‌نمایی از وضعیت کشور و القای ناامیدی به مردم داخل کشور یکی از محورهای همیشگی و ثابت شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و رسانه‌های ضد انقلاب بوده و هست تا از این طریق بتوانند مردم را از نظام اسلامی دل‌زده کنند. این به اصطلاح رسانه‌ها با ارائه آمارهای ساختگی درباره وضعیت اقتصاد و معیشت مردم یا انتشار گزارشاتی درباره افزایش طلاق و خودکشی در ایران یا نشر اخباری در مورد بالا رفتن قیمت نرخ ارز و سکه در کشور و از این دست اخبار از اساس کذب سعی در ارائه تصویری تاریک و سیاه از کشور می‌کنند. از طرف دیگر نیز این مسائل مربوط به اقتصاد و معیشت مردم را به موضوع تحریم‌های یکجانبه و یک‌طرفه پیوند بزنند و مقصر اصلی را نیز در این بین جمهوری اسلامی می‌دانند که محکم در برابر زورگویی‌های آنان ایستاده و از حقوق طبیعی مردم خود دفاع می‌کند.

در همین راستا شبکه‌ سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی که با هدف جنگ روانی علیه نظام اسلامی و مردم ایران توسط سازمان جاسوسی انگلیس موسوم به MI6 حمایت می شود با تهیه گزارشی تصویری درباره وضعیت پیشرفت علم و تحقیق در کشور در هشت سال گذشته تلاش کرده تا این نکته را القا نماید که جمهوری اسلامی در هشت سال گذشته پیشرفت خاصی در حوزه تکنولوژی و علمی نکرده است.



جالب آن‌جاست که بی‌بی‌سی نه تنها پیشرفت پر‌شتاب و گسترده در بسیاری از علوم و فناوری‌های نو در کشور را که در هشت سال گذشته اتفاق افتاده انکار می‌کند بلکه کوشش می‌کند تا مدعای خود را مبنی بر عدم پیشرفت علمی در این چند سال به مسأله تحریم غرب پیوند بزند و برای اثبات اعاهای خود با تعدادی از افرادی که از کشور خارج شده و یا فراری هستند مصاحبه کرده و آنان نیز تحریم را به عنوان عامل عدم پیشرفت! معرفی کرده‌اند.

این ادعاهای بی‌بی‌سی در حالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی در این هشت سال توانسته ماهواره به فضا بفرستد و همچنین در جمع چند کشور دارای فناوری نانو قرار بگیرد و همچنین در حوزه داروهای نوترکیب نیز توانسته به قدری پیشرفت کند که انحصار برخی داروها را در دنیا که در دست یک یا چند کشور مستکبر بوده را بشکند و همچنین بنا به اعتراف دوست و دشمن رشد علمی جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر یازده برابر رشد علمی کل دنیا بوده است و از این قبیل موارد فراوان است که از ذکر آن خودداری می‌کنیم.

شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان اگر چه تلاش می‌کنند تا با گزارش‌های دروغین دل مردم ایران را خالی کنند اما بارها و بارها حضرت امام(ره) و خلف صالحشان از تحریم‌های یکجانبه دشمنان علیه ایران به عنوان نعمت و فرصتی برای روی پای خود ایستادن کشور یاد کرده‌اند و مردم نیز که دل به مرادان خویش داده‌اند به وعده صدق آنان که تا کنون نیز محقق گردیده است دلبسته‌اند و قطعاً و حتماً از طی ادامه این مسیر سعادت خسته نخواهند شد.
برچسب ها: وبگردی ، گیشرفت ، علمی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.