حقوق و دستمزد پزشکان عمومي حتي از پرستاران هم کمتر است

حقوق و دستمزد پزشکان عمومي حتي در شرايطي که مساعد و نامناسب هم از پرستاران کمتر است.

محمد شريفي مقدم معاون فرهنگي سازمان نظام پرستاري در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، افزود: پزشکان عمدتا به 3 گروه تقسيم مي‌شوند يکسري پزشکان عمومي هستند که در شرايط بسيار نامساعد هستند، پزشکاني که پس از 7 سال تحصيلات آکادميک در مراکز درماني و بيمارستان هاي آموزشي بار اصلي درمان را بر دوش مي‌کشند و درآمد ناچيزي هم دارند.

وي با اشاره به اجباري بودن دوره طرح براي پزشکان و پرستاران گفت: در يک بيمارستان يكصد تختخوابي حداقل 100 پرستار نياز است اما براي اين تعداد تخت شايد به 2 پزشک عمومي نياز باشد بنابراين بازار کار زيادي براي پزشکان عمومي وجود ندارد.

شريفي مقدم يادآور شد: سازمان نظام پرستاري در نظر دارد در قالب جامعه که بحث حق و حقوق گروه پزشکي مطرح مي‌شود همواره از جامعه پزشکان عمومي کشور دفاع کند و اين کار را انجام خواهد داد.

وي تصريح کرد: با توجه به فراواني پزشکان عمومي فارغ التحصيل و جذب اندك آنها در سيستم دولتي خيل عظيمي از پزشکان عمومي بيکار هستند.

وي با اشاره به ارتباطات صنفي مناسب ميان پرستاران و پزشکان خاطر نشان کرد: احساس مي‌شود مسائل مشترکي ميان گروه پزشکان عمومي و پرستاران وجود دارد./ع2

برچسب ها: پرستار ، پزشک ، عمومی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار