جوانان معترض به تبعيض نژادي و قانون دفاع مرگبار در آمريکا، مرکز ايالت فلوريدا را تسخير کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، تبرئه جرج زيمرمن، قاتل نوجوان بي دفاع و سياه پوست آمريکايي، سبب شد تا گروهي از فعالان اجتماعي آمريکا براي يازدهمين روز متوالي در خيابان‌هاي تالاهاسي تظاهرات کنند. اين گروه از جوانان معترض که خود را "مدافعان رؤيا" (دريم ديفِندِرز) مي‌نامند، خيابان‌هاي تالاهاسي، مرکز فلوريدا را تسخير کردند و برگزاري جلسه ويژه‌اي را براي لغو قانون دفاع مرگبار در برابر مهاجم و همچنين مقابله با  برخوردهاي تبعيض آميز و نژاد پرستانه پليس خواستار شدند. 

فليپ اَگنيو، مدير اجرايي گروه مدافعان رؤيا، فارغ التحصيل دانشگاه تجارت و صنعت فلوريدا گفت: مطالبات ما درست مانند همان روز اول اين است که فرماندار فلوريدا، برگزاري جلسه ويژه شوراي قانونگذاري را براي بحث درباره مسائلي خواستار شود که به عقيده ما زمينه‌سازِ  پرورش افرادي مانند جرج زيمرمن و همچنين مرگ ترايوون مارتين شده‌اند. لذا ما با گردهمايي خود به شيوه مسالمت آميز از فرماندار مي‌خواهيم همان کاري را انجام دهد که رئيس جمهور يک هفته پيش انجام داد و توانايي خود را براي اداره امور نشان دهد. 

اگنيو در پاسخ به علت مخالفت گروه خود با قانون  دفاعِ مرگبار در فلوريدا گفت: گرچه وکلاي مدافع زيمرمن هنگام دفاع از موکل خود به اين قانون استناد نکردند، هيأت منصفه در تصميم گيري خود به قانون دفاع مرگبار متوسل شد. بسياري از اعضاي هيأت منصفه نيز گفتند قانون دفاع مرگبار در برابر مهاجم، سبب شده است که آنها چاره اي به جز تبرئه زيمرمن نداشته باشند. 

اين فعال اجتماعي افزود صادقانه بگويم خواسته ما چندان به حکم دادگاه نيز ربط ندارد. مجرم شناخته شدن يا نشدن زيمرمن چندان تفاوتي به حال بسياري از جوانان فقير سياه پوست در آمريکا نمي کرد و اوضاع آنها درست به اندازه گذشته حاد بود. متأسفانه در آمريکا، مسائل غم انگيزي وجود دارد. قانون دفاع مرگبار نيز بيش از آنکه به کاهش خشونت منجر شود، به ترويج خشونت و ايجاد مصونيت براي متخلفان کمک مي کند. 





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار