معاون آموزش جهاد دانشگاهی کرمانشاه از برگزاری دوره های تک پودمان در مقاطع تحصیلی کاردانی کارشناسی و کارشناسی ارشد طی سال جاری(92) خبر داد.

غلامرضا حسینی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در سال جاری معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه پیرو دستور العمل و مجوز صادره از سوی دانشگاه جامع کاربردی صلاحیت برگزاری دوره های تک پودمان را دارا است. 

وی افزود: دوره های آموزشی تک پودمان نوعی از آموزش های مهارتی و تخصصی غیر رسمی است که در کنار آموزش های رسمی و مقطع دار توانمندی ها تخصص ها و مهارت های مورد نیاز یک شغل خاص را در سطح آموزش عالی به متقاضی آموزش می دهد. 

معاون آموزش جهاد دانشگاهی کرمانشاه با بیان اینکه دورهای تک پودمان در دو سطح مهارتی و تخصصی قابل تعریف است ادامه داد: تک پودمان های مهارتی در سطح شغلی کاردان تعریف می شوند و تک پودمان تکمیلی(تخصصی) در سطح کارشناسی و بالاتر تعریف می شوند که در این تعریف سطوح شغلی کاردانی(تعمیر کاری و سرویس کاری بهره برداری اپراتوری و...) کارشناسی(طراحی ساخت تحلیل گری، مدیریتی و برنامه ریزی و...) برای یک حوزه شغلی خاص و کارشناسی ارشد و بالاتر( طراحی ساخت مدیریتی تحلیل گری و برنامه ریزی و .. به صورت فرابخشی) است. 
 
حسینی با بیان اینکه تک پودمان ها در قالب نظام(واحدی ساعتی) تعریف می شوند و جهت گیری ساعت دروس بر اساس جهت گیری وجود در نظام علمی کاربردی باشد اظهار داشت: حداقل مدت زمان یک دوره 160 ساعت و حداکثر 480 ساعت است و می تواند به صورت تمام وقت و یا پاره وقت اجرا شود علاوه بر ارزیابی هر درس از هر پودمان نیز ارزیابی به عمل می آید. 

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: ورودی دوره های تک پودمان مهارتی باید دارای حداقل مدرک دیپلم و ورودی دوره های تک پودمان تخصصی باید دارای حداقل مدرک کاردانی باشد برای این دوره ها مدرک دانشگاهی از دانشگاه جامع علمی کاربردی و مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری صادر می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار