در صورت کنترل مناسب بیماری ورزش برای مبتلایان به آسم و آلرژی مانعی ندارد و مشکلی ایجاد نمی کند.

سعید آل یاسین متخصص آسم و آلرژی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه برخی ها با این تصور غلط که ورزش برای مبتلایان به آسم ممنوع است و منجر به تشدید بیماری می شود افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده و بسیاری از ورزشکاران ماهر و موفق در رشته ی ورزشی مبتلا به آسم هستند و با استنشاق اسپری تنفسی قبل از حرکات ورزشی و کنترل بیماری هیچ مانعی برای ورزش کردن آنان وجود ندارد.
 
وی تصریح کرد: اغلب بیماران مبتلا به آسم با مصرف غذا مشکلی ندارند اما متاسفانه دیده می شود که لیستی از غذاهای اصلی به خصوص در مورد کودکان و نوجوانان خلاف می شود.
 
آل یاسین اظهار داشت: ممکن است آسم به ندرت با غذاهای آلرژی زا در ارتباط باشد بنابراین بهتر است حذف هر گونه ماده غذایی آلرژی زا با انجام تحقیقات و آزمایش های لازم روی بیمار صورت گیرد.
وی تصریح کرد: حذف برخی از غذاها که ارزش غذایی چندانی ندارند و دارای مواد رنگی افزودنی و نگهدارنده هستند مثل سوسیس کالباس و نوشابه به ممانعت از مصرف مشکلی ندارد.
 
این متخصص آسم و آلرژی یادآور شد: که مصرف نوشیدنی های خیلی سرد ممکن است باعث تشدید سرفه در مبتلایان شود بنابراین بهتر است در این موارد بیشتر احتیاط شود./ع2
برچسب ها: ورزش ، آسم ، آلرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار