رييس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايرانشهر در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: پارسال ۱۹ اثر تاريخي در اين شهرستان در فهرست آثار ملي كشور ثبت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، يحيي دانش افزود: با در نظر گفتن آثار جديد هم اينك در مجموع ۱۴۷ اثر تاريخي در ايرانشهر وجود دارد و از اين حيث رتبه سوم آثار ثبت شده استان سيستان و بلوچستان مربوط به اين شهرستان است.

وي از بيت رهبر معظم انقلاب، قلعه ناصري، قلعه بمپور، باغ خالصه، ساختمان قديمي بهداشت محيط، آب گرم بزمان، قبرستان اسپيدژ و قلعه دامن بعنوان شاخص ترين آثار تاريخي فرهنگي و گردشگري ايرانشهر ياد كرد و گفت: امسال كار مرمت و بازسازي قلعه ناصري، باغ خالصه و قلعه بمپور در برنامه عمراني سازمان ميراث فرهنگي است كه با اختصاص اعتبار لازم علميات اجرايي آن بزودي شروع خواهد شد.

رييس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ايرانشهر اظهار داشت: مطابق آمار استخراج شده طي چهار ماه نخست امسال بيش از ۴۰ هزار نفر گردشگر از آثار تاريخي و فرهنگي اين شهرستان بازديد كردند.

ایرانشهريكي از شهرهاي قديمي ايران است كه در گذشته هاي دور به نام پهله يا پهره شناخته مي شده است.

ايرانشهر در مركز بلوچستان به داشتن آثار و صنايع دستي همچون سوزن دوزي، سكه دوزي و جواهر سازي كه قدمت طولاني داشته و سينه به سينه به نسل جديد منتقل شده است نيز شهره مي باشد./س

برچسب ها: ایرانشهر ، آثار ، تاریخی ، ثبت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.