خبرگزاري "آسوشيتدپرس" امروز خبر داده است در حالي که نمايندگان تندروي آمريکايي در صدد تصويب لايحه تشديد تحريم‌هاي ضد ايراني هستند، "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا در اين باره نگراني‌هايي دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، آسوشيتدپرس امروز در خبري آورده است: در حالي که نمايندگان تندروي آمريکايي در صدد تصويب لايحه تشديد تحريم‌هاي ضد ايراني هستند "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا در اين باره نگراني‌هايي دارد.

گفتني است، منابع اجرايي و دولتي آمريکا به خبرنگار خبرگزاري مذكور اطلاع داده‌اند: دولت اوباما از اين موضوع نگران است که احتمالا تصويب لايحه تشديد تحريم‌ها عليه ايران مي‌تواند به روند مذاکره با آن کشور بر سر برنامه هسته‌اي و ادامه روند مذاکرات هسته‌اي ايران و کشورهاي عضو گروه 1+5 آسيب وارد نمايد.

اين مقامات آمريکايي از خبرگزاري آسوشيتديرس خواسته‌اند تا نامشان فاش نشود چرا که آنان اجازه صحبت علني در مورد تحريم‌هاي وضع شده عليه ايران را ندارند. 

اين مقامات تصريح کردند حتي با وجود آماده بودن لايحه‌هاي مربوطه، سنا زمان بيشتري را به دولت داده است تا دولت مسئله جديت حسن روحاني رئيس جمهور منتخب ايران را براي سازش، ارزيابي کند.

گزارشات حاکی از آن است که کنگره آمریکا در حال بررسی تحریم‌های جدیدی علیه ایران از حوزه معدن تا ساخت و ساز است که در سال 2014 آن را اجرايي کند. 

لازم به ذكر است، کنگره آمريكا در حالي اين لايحه را بررسي مي‌كند که اوباما بر خلاف آن عمل مي‌كند و كمااينكه يک مقام آمريکايي نيز مي‌گويد: "اگر دكتر روحاني براي تعامل با آمريکا تمايل داشته باشد هم با چنين اقداماتي عقبگرد خواهد داشت."




برچسب ها: ایران ، امریکا ، کنگره ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار