یک نوزاد دو ساعت بعد از تولد دچار ایست قلبی شد که به کمک تکنسینهای اورژانس بعد از دو بار احیای قلبی و ریوی دوباره به زندگی برگشت.

معصومه گلزاري ، مدير روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي زابل در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:ساعت ۹:۳۷ مورخه۳۱ /۴/۹۲  طی تماس تلفنی مرکز تسهیلات زایمانی هیرمند با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵زابل یک مورد ایست قلبی و تنفسی نوزادی که دو ساعت از تولد وی میگذشت گزارش گردید ، بلافاصله تیم  اورژانس ۱۱۵پایگاه جاده ای هیرمند به  محل حادثه اعزام و در مدت زمان کمتر از ۵دقیقه بر بالین بیمار حاضر شدند.

وی ادامه داد:پس ازبررسی علائم حیاتی نوزاد عملیات cprتوسط تکنسین های اورژانس۱۱۵ آغاز گردید  و پس از ۷ دقیقه تلاش مداوم همکاران اور‍ژانس 115،علائم حیاتی نوزاد مذکور باز میگردد و جهت مراقبتهای بعدی به یمارستان امیر المومنین (ع)زابل  انتقال می شود در حین انتقال،  نوزادمجدا" دچار ایست قلبی و تنفسی شد که بدون وقفه احیاء قلبی و تنفسی برای وی شروع و پس از چند دقیقه cpr،نوزاد به زندگی مجدد بازگشت.

گلزاری خاطرنشان کرد:لازم به ذکرست  که تکنسین های اورژانس۱۱۵ با تلاش فراوان خود نوزاد را درحالی به یمارستان تحویل دادند که از وضعیت عمومی خوبی برخوردار شده بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.