شهردار منطقه 6 شهرداري اهواز گفت: مورد استفاده از خاك لايروبي جزيره‌هاي كارون در آيلندها براي پيشرفت شهر و توسعه فضاي سبز است و نمي‌توان اين خاك را تصفيه يا تميز كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، قاسم الهايي اظهار كرد: خاك‌هاي لايروبي جزيره‌هاي كارون به صورت محموله‌هاي بزرگي است كه نمي‌توان اين خاك را تصفيه كرد. اين خاك به مقدار زيادي است و براي باغچه نيست كه بتوان آن را تميز و غربال كرد.

الهايي گفت: خاك‌هاي جزيره‌هاي كارون، معدني است و حتي خطر مار و موشي كه در آن وجود دارد، كمتر از مار صحرايي است و مي‌توان سموم اين حيوانات را از بين برد.

شهردار منطقه 6 شهرداري اهواز با بيان اين كه اگر از داخل رودخانه خاك آورده نشود، از خاك حاشيه آن استفاده مي‌شود؛ تصريح كرد: امكان ازبين بردن حيوانات موذي از اين خاك وجود ندارد و بالاخره اين خاك‌ها هم داراي حيوانات موذي هستند.

وي ادامه داد: ميزان استفاده شهرداري منطقه 6 از خاك لايروبي جزيره‌هاي كارون و حاشيه رودخانه به تناسب توسعه كار است و مرتب در سطح شهر از اين خاك استفاده مي‌شود و بنابراین امكان تميز كردن آن وجود ندارد.

الهايي گفت: درحال حاضر در ورودي حميديه، آلاينده‌هاي ورودي خرمشهر، جنب بازارچه كيان و بسياري محله‌هاي ديگر خاك‌ريزي در حال انجام است و سهميه خاصي براي منطقه در نظر گرفته نشده است./ب

 
برچسب ها: لایروبی ، کارون ، تصفیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.