مهم ترین عناوین خبری گروه "اقتصادي" که در روز يكشنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: روند رشد واردات نصف شد ،؟ جدايي بخش بازرگاني از توليد فرصت ها را ناديده گرفت ، صنايع شير ايران در رقابت، سهم بازار را از دست داد و... است

مهمترین عناوین خبری گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

بازار خودرو متولي منسجم ندارد/ صعود خودرو از سقوط ريال

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/4/30/1347846_141.jpg

جمشيد پژويان گفت: صنعت خودرو زماني موفق است كه افزايش توليد با کيفيت بالاتر همراه باشد كه اين امر در نهايت کاهش نسبي قيمت خودرو در بازار داخل و قابليت رقابت پذيري در بازارهاي جهاني را به دنبال دارد.

صنايع شير ايران در رقابت، سهم بازار را از دست داد

دبير انجمن صنايع لبني گفت: صنايع شير ايران پگاه در رقابت با ساير توليد کنندگان سهم بازار خود را از دست داد و با کاهش توليد مواجه شد.

انتقال 80 درصد دارايي‌هاي دولت به بخش خصوصي

 در راستاي خصوصي سازي گسترده، 80 درصد از دارايي‌هاي دولت بايد به بخش خصوصي منتقل شود.

ميزان واردات برنج به 537 هزار تن رسيد
 واردات برنج در سه ماهه نخست سال 1392 به 537 هزار تن رسيد.

ليست گرانی ۴۳ کالای اساسی
گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران طی هفته منتهی به 21 تیرماه نشان می دهد که قیمت لبنیات، تخم مرغ، برنج، حبوب، میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه، گوشت قرمز،‌ گوشت مرغ، قند و شکر، چای و روغن نباتی نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

تا ساعاتی دیگر قرارداد گازی ایران و عراق

 امضا می شود/صادرات گاز به عراق معاون وزیر نفت از امضای قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پس از ٢ سال کار کارشناسی در تهران و بغداد خبر داد و افزود: با نهایی شدن این قرارداد، حجم صادرات گاز ایران به ٥٥ تا ٦٠ میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد.

گاز ايران تا ۲ ماه آينده به عراق مي رسد
 وزير نفت گفت: جمهوري اسلامي ايران از ابتداي پاييز امسال روزانه حدود ۷ ميليون متر مكعب گاز را در فاز نخست به عراق صادر خواهد كرد.

آماده‌ايم بقيه اقساط را هم بپردازيم/فتار بانك جهاني خلاف شعارهاي توسعه گرايانه در سطح بين‌المللي است

 معاون وزير اقتصاد در واكنش به بيانيه اخير بانك جهاني كه ايران را بدليل قصور در بازپرداخت اقساط وامهاي معوق در طي شش ماهه اخير در وضعيت عدم ايفاي تعهدات قرارداده است گفت: اين اعلاميه را چنانچه سياسي تلقي نكنيم، يك رفتار غيرحرفه اي، غيرفني و غلط مي دانيم.

روند رشد واردات نصف شد
 معاون برنامه‌ريزي وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: در طي 8 سال اخير ميانگين رشد واردات به كمتر از 50 درصد دوره مشابه ماقبل خود رسيد.

جدايي بخش بازرگاني از توليد فرصت ها را ناديده گرفت

وزير صنعت ، معدن و تجارت معتقد است: جدا بودن امر بازرگاني از توليد در خلال ساليان متمادي فرصت هاي بسياري را از كشور گرفت و موجب كاستي‌هاي زيادي در هر دو حوزه شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار