معاون بازرگاني داخلي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي تعداد فعالان بيمه‌شده حوزه فرش دستباف استان را 19 هزار و 300 نفر و آمار تقريبي بافت ساليانه فرش در استان را 20 هزار متر مربع عنوان كرد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد وتجارت ايران (شاتا)؛ «عزيزالله صديقي» با اعلام اين خبر، افزود : صنعت فرش از سال 84 به بعد رو به رشد بوده و بالغ بر 8 تا 10 هزار بافنده جديد به بافندگان استان اضافه شده است.

معاون بازرگاني داخلي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي افزود: همچنين در كارگاه‌هاي غير متمركز بين 20 تا100 نفر با مديريت متمركز مشغول به كار شده‌اند و تلاش ما بر اين‌ است كه اين كارگاه‌هاي متمركز را در سطح استان مركزي رونق دهيم.

 وي با اشاره به رونق اتحاديه‌ها، تعاوني‌ها و ايجاد 54  كارگاه غير‌متمركز در استان مركزي، افزود: كارگاه‌هاي متمركز مي‌توانند در توليد فرش صادراتي و تأمين تقاضاهاي مشتريان موثر باشند.

به گفته صديقي؛مركز ملي فرش طي 5 سال گذشته مشكل بيمه بافندگان را حل كرده است و كساني كه واجد شرايط بيمه و بازنشستگي باشند مي‌توانند به سازمان مربوطه مراجعه كنند.

وي تعداد بيمه‌شدگان را 19 هزار و 300 نفر و آمار تقريبي بافت ساليانه فرش در استان مركزي را 20 هزار متر مربع عنوان كرد.

صديقي با بيان اينكه تعداد قاليبافان استان مركزي 21 هزار نفر است، گفت: البته از اين تعداد 12 هزار قاليباف واقعي در سطح استان به صورت خانگي يا كارگاهي كار مي‌كنند و بقيه قاليباف فصلي هستند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار