مسئول طرح های فناوری اطلاعات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از اجرای شبکه های اختصاصی مجازی وی لن Vlan در این شرکت خبر داد.


جواد جاهدی چکاب در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، با اعلام این خبر افزود: این طرح با پیشنهاد کارشناسان شبکه واحد فناوری اطلاعات به واحد نظام پیشنهادات، برای امنیت هرچه بیشتر شبکه و کنترل ترافیک در کلیه سایت های شبکه ای و تجهیزات شبکه فناوری اطلاعات پالایشگاه خانگیران اجرایی شده است.

وی افزود: این مهم برای ارتقاء امنیت دسترسی ها، افزایش کارایی و مدیریت تجهیزات، کنترل ترافیک شبکه، جداسازی بخش های شبکه( سگمنت) اجراشد.

کارشناس ارشد مدیریت اطلاعات پالایشگاه خانگیران در ادامه به مزایای اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: با کاهش اثر تداخل، افزایش کارایی، گروه بندی کاربران و کم شدن ترافیک شبکه، کاهش درخواست مسیریابی را شاهد خواهیم بود که این موضوع باعث کم شدن مراجعه به مسیریاب ها می شود.

جاهدی افزود: همچنین اجرای این طرح راهی آسان، مطمئن و کم هزینه برای مدیریت مرکزی تجهیزات و کاربران در فضای شبکه است.

وی با بیان اینکه عدم وابستگی به توپولوژی و افزایش امنیت شبکه و کاربران از دیگر مزایای اجرای این طرح به شمار می رود اضافه کرد: انتشار قطعات اطلاعاتی( فریم های داده) در محدوده شبکه اختصاصی وی لن Vlan باعث دسته بندی کاربران به گروه های جداگانه می شود و ضمن پیکربندی شبکه، یکنواختی در آدرس های آی پی و پروتکل های شبکه را به دنبال دارد.

مسئول طرح های فناوری اطلاعات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با بیان اینکه بدون وابستگی به توپولوژی فیزیکی و یا تغییر در ساختار کلی شبکه، می توان تجهیزات را از محلی به محل دیگر انتقال داد یادآور شد: این پروژه بر روی کلیه سوئیچ ها، تجهیزات وایرلس، سرورها و کامپیوترهای مشتری( کلاینت های شبکه) بدون صرف هزینه ای، اجرایی شده است.

گفتنی است: پالایشگاه گاز خانگیران در 165کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و گاز استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران و بخشی از استان سمنان را تامین می کند./ب

 
برچسب ها: اجرای ، شبکه ، اختصاصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.