رهبر حزب صلح و دموکراسی گفت: رفتارهای دولت حزب عدالت و توسعه مصداق بی‌توجهی به خواسته‌های ماست، اگر "اردوغان" می‌خواهد کردها را بترساند، یکبار به تعدد مزار کردها بنگرد تا بداند ما برای مطالبات خود خون داده‌ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "صلاح‌الدین دمیرتاش" رهبر حزب صلح و دموکراسی در جمع خبرنگاران گفت: ما در روند مذاکرات صلح، انتظاراتی داریم که تاکنون برآورده نشده است. اشتباه نکنید ما اهل معامله و چانه‌زنی نیستیم و قصد نداریم برای به دست آوردن امتیازاتی ویژه، گروکشی کنیم بلکه می‌خواهیم هر روز بر این موضوع تاکید کنیم که شخص "اردوغان" به عنوان نخست وزیر، به مردم این کشور تعهداتی دارد و یکی از مهمترین تعهدات نیز تامین و استقرار امنیت است.

 "اردوغان" باید در برابر کردها و توقعات آنان مسئولیت‌پذیر باشد، اما متاسفانه ما شاهد این هستیم که وی در دوران مذاکرات صلح، از مسئولیت‌ها و وظایف خود فرار می‌کند و حاضر نیست آداب مذاکره را در نظر بگیرد.

با این وجود این موضوع مطلقا ما را متعجب نکرده است، چرا که ما از همان آغاز دور جدید مذاکرات صلح، نه با اعتماد به دولت "اردوغان"، بلکه با اتکا به مردم، قدم در این راه گذاشتیم.
 
وي در پاسخ به سولي مبني بر اينکه جمع آوری اجساد کشته شدگان "پ.ک.ک" و دفن آنان در یک گورستان ویژه در "لیجه دیاربکر" و حرکت هزاران نفر از مردم به سوی این مکان، حساسیت دولت را برانگیخته است. آیا فکر نمی‌کنید این اقدام هواداران حزب شما به مذاکرات صلح ضربه می‌زند؟ گفت: "خیر، ده‌ها تن از جوانان "کرد" در کوه‌ها و لا به لای صخره‌ها کشته شده و خانواده‌های آنان بقایای این جنازه‌ها را جمع کرده و آنها را بر اساس ارزش‌های دینی خود دفن کرده‌اند. کجای این موضوع حساسیت برانگیز است. اگر "اردوغان" قصد دارد کردها را بترساند، کافی است یک بار به تعدد این مزارها بنگرد تا بداند که کردها برای مطالبات خود خون داده اند."
 
دمیرتاش در پایان بر این موضوع تاکید کرد که با وجود همه رفتارهای ناامید کننده حکومت، حزب صلح و دموکراسی بر ادامه گفتگوها اصرار دارد.
 
انتهاي پيام/ 

منبع: فارس
برچسب ها: ترکیه ، اردوغان ، کرد ، مطالبات ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار