"نبیل عمرو" اعلام کرد:فشارهای آمریکا و نقش اتحادیه عرب و کشورهای اروپایی باعث موافقت تشکیلات خودگردان به از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازشبکه تلویزیونی المیادین؛ " نبیل عمرو " درباره اعلام از سرگیری مذاکرات صلح بین تشکیلات خودگردان و اسرائیل گفت: "جان کری" موفقیت تلاشهای خود برای آوردن دو طرف به پای میز مذاکره را اعلام کرد.

به نظر می رسد موانعی در راه از سرگیری مذاکرات وجود داشت، برطرف شده است. باید دید آیا "جان کری" در مورد دستیابی به توافق صلح هم موفق خواهد بود؟

"عمرو" افزود: با توجه به فشارهای آمریکا قابل پیش بینی بود که مذاکرات صلح از سر گرفته شود. واشنگتن در گذشته توجه چندانی به ازسرگیری مذاکرات نداشت و به همین علت این مسئله به طور جدی پیگیری نمی شد.

 "جان کری" برای فراهم کردن فضای مناسب منطقه ای و بین المللی برای از سرگیری مذاکرات صلح تلاش کرد و در این مورد از نقش اتحادیه عرب و اروپا استفاده کرد، هر چند که حل اختلافات در گفتگو درباره بعضی مسایل مانند ترسیم مرزها بسیار دشوار است.

مذاکرات در حالی از سر گرفته می شود که پیش شرط های تشکیلات خودگردان در این مورد محقق نشد. به نظر من موضع تشکیلات خودگردان در مرحله گذشته درست نبود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار