مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای دومین سال پیاپی، عنوان مدیر نمونه باغبانی کشوری در توسعه باغ های زیتون را کسب کرد.

 


ˈ ˈبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان لطف ا...رضاییˈ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: انجام طرح های مختلف در زمینه زیتون و توسعه باغ های زیتون از عوامل کسب این رتبه بوده است.

وی افزود: ارائه طرح تولید نهال زیتون با پشتیبانی و همکاری استان مازندران که در این طرح با استفاده از ضریب نسبی تولید نهال در استان مازندران، قلمه از باغ های مادری و سازگاری استان و از ارقام سازگار با شرایط استان سمنان استحصال و زیر نظر کمیته نهال دو استان تکثیر و در زمان کاشت نهال به استان منتقل و بین متقاضیان احداث باغ توزیع می شود.

رضایی بیان کرد: سال گذشته بیش از 90 هزار اصله نهال زیتون استاندارد در استان سمنان توزیع و 225 هکتار به سطح زیر کشت باغ های زیتون این استان اضافه شده است.

رضایی سطح زیرکشت باغ های زیتون استان سمنان را بیش از چهار هزار هکتار ذکر کرد و افزود: از مجموع باغ های زیتون این استان دو هزار و 345 هکتار آن بارور است و در سال گذشته پنج هزار و 200 تن محصول برداشت شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برآورد می شود با توجه به شرایط موجود باغ ها در سال جاری بیش از سال گذشته محصول برداشت شود/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.