ايلام/

مسافران و رانندگان تاکسی در ایلام ؛ هر دو ناراضی از نرخ کرایه

در شهر ایلام تعاملاتی که حین دادن کرایه بین رانندگان تاکسی و مسافران بوجود می‌آید بیانگر ناراضی بودن مسافران از کرایه‌های چند نرخی و ناراحتی رانندگان از پایین بودن نرخ کرایه‌هاست.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، برخی رانندگان تاکسی و مسافربران شخصی در ایلام  تابع نرخهای مصوب سازمان تاکسیرانی نیستند و در حالی که نرخ مصوب سازمان برای برخی مسیرها بین 300 تا 400 تومان تعیین شده است رانندگان بنا به صلاحدید خود از 300 تا 500 تومان از مسافران کرایه می‌گیرند.


ع .ح شهروند ایلامی گفت: طبق اعلام سازمان تاکسیرانی کرایه مسیری که من هر روز از منزل تا محل کار می روم 300 تومان است اما تاکنون کمتر موردی پیدا شده که رانندگان کرایه قانونی را دریافت کنند و اغلب 400 تومان و در مواردی 500 تومان نیز دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به تفاوت بیش از 100 درصدی بین نرخ مصوب و بهائی که رانندگان اخذ می‌کنند، افزود: زمانی که از رانندگان دلیل این کار را جویا شده‌ام گرانی قطعات و هزینه‌های نگهداری وسیله‌ی نقلیه و مخارج زندگی را عنوان کرده‌اند در حالی که این حرفها نمی‌تواند توجیه مناسبی برای این کار غیرقانونی باشد.

 این شهروند ایلامی خاطرنشان کرد: زمانی که از مسئولان سازمان تاکسیرانی بابت این مسئله سئوال پرسیده‌ام آنها در جواب گفته‌اند«شکایت کنید تا رسیدگی کنیم».

وی تأکید کرد: راه حل این است که یا نرخ‌ها را تغییر دهند یا به شکلی که نظر تاکسیداران تأمین شود یا اینکه جلوی تخلفات را بگیرند چون نمی شود قانون یک چیزی بگوید و افراد برخلاف آن عمل کنند.

اکبر.ک راننده تاکسی گفت:کرایه‌های مقرر از سوی تاکسیرانی چند سال ثابت بود و امسال هم که افزایش در کرایه‌ها تصویب شد متناسب با واقعیت‌های کار ما و مسائل جامعه نیست و کرایه تاکسی در ایلام بسیار ارزان‌تر از شهرهای دیگر است.

یک راننده دیگر گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به‌رغم گران شدن قیمت سوخت و  اقلام مورد نیاز خودرو نرخ کرایه تا دو سال ثابت ماند و همین امر فشار زیادی به رانندگان تاکسی و مسافر کشها وارد کرد.

این راننده گفت: الان هم که نرخ را اضافه کرده اند  کارشناسانه نیست و تنها مبلغ ناچیزی به قیمت‌های سال 89 اضافه کرده اند در حالی که الان سال 92 است و در طول این چند سال قیمت‌ها در همه حوزه‌ها چند برابر شده ولی کرایه تاکسی به صورت لاک‌پشتی حرکت می‌کند./ج1

برچسب ها: راننده ، قانون ، کرایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.