رادیو قرآن وظیفه دارد مردم را با ایجاد فضای خوب و صوت دلنشین مردم را با قرآن و فراگیری آن تشویق کند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم رونمایی از آثار ترتیلی قرآن توسط  استاد محمد حسین سبز علی و محمد حسین سعیدیان، در ابتدا محمد حسین صوفی معاون صدا جمهوری اسلامی گفت: از خداوند به خاطر وجود کشوری ولایتمدار و نعمت وجود قرآن و همچنین انس گرفتن مردم با تلاوت قرآن سپاس گذاریم و یکی از دلایل انس تلاوت قرآن از سوی قاریان برجسته و خوش سخن است.
وی ادامه داد: رادیو قرآن وظیفه دارد مردم را با ایجاد فضای خوب و صوت دلنشین مردم را با قرآن و فراگیری آن تشویق کند. 
صوفی تصریح کرد: راه اندازی رادیو قرآن 30 سال پیش هدیه ای به ما بود که امسال نیز با رونمایی از دو اثر قرآنی از قاریان برجسته و ممتاز کشور هدیه ای دیگری به ما عطا شد.
وی اظهار داشت: بعد از ماه مبارک رمضان بخشی و فرازی از قرآن به صورت روزانه پخش می کند به طوری که در چند ساله گذشته رادیو قرآن بعد از اذان یک جزء از قرآن را پخش می کردند که با این اقدام در 24 ساعت 20 جزء توسط قاریان برجسته کشور مصر تلاوت می شود.
در ادامه محمدزاد مدیر رادیو قرآن در این مراسم گفت: در سی امین سال سالگرد رادیو قرآن این مولود اندیشه ناب مقام معظم رهبری به عنوان دو اثر ماندگار از قاری ممتاز از گروه تلاوت رادیو قرآن به عرصه ی ظهور و تولید رساندیم.
وی ادامه داد:این دو استاد ارجمند در قرائت ترتیل داشتند علاوه بر رعایت تمامی ضوابط قرآن در تلاوت ترتیل، اعم از نکاتی که در تلاوت قرآن باید مطرح شود و کلیه ضوابط تجویدی از نکات صوت و لحن رعایت شده است.
وی افزود: علاوه بر رعایت همه این اصول، ویژگی این دو ترتیل این است که هویت ایرانی در آن ها رعایت شده است. یعنی روایتی که معتقد هستیم انقدر موسیقی ایرانی و ردیف های قرآنی قوی هستند که می توانند به استاد قرائت کمک کنند با حفظ تمام شرایط هویت ایرانی را هم لحاظ کنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی هم با اشاره به اینکه این آثار کارهای فاخر، سنگین و ویژه ای هستند که نمی توان روی آن ها قیمت گذاشت، تصریح کرد: این آثار شامل دو صدای دلنشین، جذاب و با دو متد کاملا متفاوت هستند. 
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: یکی از جلوه های جمال الهی در عالمِ وجود، تجلی صدای خوب است. این آواها و صداها از برزگترین نعمت های الهی هستند و قرآن باید در این صوت زیبا تجلی پیدا کند. /ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار