موفقیت در پروژه هاي صنعتي سازي روستايي، در گرو مكان يابي بهينه و استقرار آنها در مكان هايی است كه به لحاظ تمام معيارهاي موردنياز، از برتري نسبي برخوردار باشند.

بهرام حسینی کارشناس صنعت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت تنوع فعالیت اقتصادی در جوامع روستایی گفت :تنوع بخشي به فعاليت ها و فرصت هاي اقتصادي، لازمه‎ي جامع نگري در برنامه ريزي هاي توسعه‎ي روستايي است.

وی ادامه داد : صنعتي شدن و صنايع روستايي نيز، از ديرباز مطرح ترين گزينه‎ي اقتصادي براي ايجاد فرصت هاي اشتغال و درآمد، بعد از فعاليت هاي كشاورزي در مناطق روستايي بوده است.

این کارشناس، صنعتی سازی روستایی را رهیافتی برای تمرکز زدایی دانست گفت :اين رهيافت با كمك به فرايند تمركززدايي از فعاليت هاي صنعتي، نقش موثري در برنامه هاي توسعه‎ي منطقه اي نيز خواهد داشت.

حسینی موفقیت در این زمینه را در گرو مکان یابی مناسب دانست و تآکید کرد :موفقیت در پروژه هاي صنعتي سازي روستايي، در گرو مكان يابي بهينه و استقرار آنها در مكان هايی است كه به لحاظ تمام معيارهاي موردنياز، از برتري نسبي برخوردار باشند.

وی تصریح کرد :توجه به نظر صنعتگران ،براورد مالی بهینه از انجام پروژه های صنعتی روستایی وانجام بازدیدهای میدانی برای شناسایی نیازها وظرفیتهای صنعتی روستاهای مختلف از جمله اقداماتی است که قبل از انجام هر پروژه صنعتی لازم است .

این کارشناس خاطر نشان کرد : صنعتی سازی روستاها نباید سبب صدمه به بافت بومی روستایی شود به همین منظور شناسایی حریم روستاها برای ارزیابی مکان گزینی نواحی صنعتی روستایی باید در دستور کار قرار گیرد .

انتهاي پيام/
برچسب ها: روستا ، صنعت ، بافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار