معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: با توجه به دو برابر شدن نرخ بازپرداخت تسهیلات ارزی، به منظور حمایت از صنعتگران ،پیشنهاد 2برابر شدن مدت بازپرداخت این تسهیلات به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، محسن صالحی نیا امروز در نشست خبری اظهار داشت:بعضی از واحدهای صنعتی در سال‌های گذشته برای واردات ماشین‌آلات و تجهیزات از تسهیلات حساب ذخیره ارزی استفاده کرده بودند که در شرایط کنونی به ناچار باید این تسهیلات را با نرخ ارز مبادله‌ای بازپرداخت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به دو برابر شدن نرخ بازپرداخت این تسهیلات، پیشنهادی به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه شد که بر اساس آن، مدت بازپرداخت این تسهیلات دو برابر خواهد شد.

صالحی‌نیا با بیان اینکه کلیات این موضوع در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده است، تصریح کرد:  اجرایی شدن این طرح به مواففقت  بانک مرکزی و وزارت صنعت نیاز دارد و پس از آن  برای تصویب به هیات دولت فرستاده می شود.

معاون وزیر صنعت افزود: در صورت تصویب نهایی پیشنهاد ما، مدت بازپرداخت تسهیلات ارزی واحدهای صنعتی دو برابر خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به جلسه‌ای با اعضای انجمن صنایع نساجی، گفت: در حال حاضر تولید واحدهای نساجی نسبت به 4 سال گذشته وضعیت مطلوبی پیدا کرده و تهدید واردات برای این واحدها به صفر رسیده است.

صالحی نیا ادامه داد: افزایش نرخ ارز و عدم توجیه‌پذیری قاچاق باعث رشد صنعت نساجی در کشور شده است.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: عمده مشکلات صنعت نساجی که از سوی فعالان این بخش مطرح می شود ، موضوع محدودیت سرمایه در گردش و تأمین نقدینگی در واحدهای نساجی و مباحث مربوط به  بازپرداخت تسهیلات ارزی است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار