عضو کميته حقوقي حزب آزادي و عدالت، با انتقاد محدوديت ايجاد شده براي برخي رسانه ها در مصر، تاکيد کرد: در زمان محمد مرسي به شبکه هاي تلويزيوني که از قوانين تخطي مي کردند اخطار داده مي شد، اما اکنون برخوردها متفاوت است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، ياسر حمزه در گفتگو با شبکه تلويزيوني "الحره " ، درباره فعاليت رسانه ها در مصر گفت: پيش از اين، بسياري از شبکه هاي تلويزيوني محمد مرسي را به استهزاء مي گرفتند. شديدترين برخوردي که در زمان محمد مرسي با اين شبکه ها صورت مي گرفت اين بود که به آنها اخطار داده مي شد. اما  اکنون وضع و برخورد با رسانه ها فرق کرده است.
وي گفت: کساني که اکنون درباره آزادي بيان و فعاليت رسانه اي سخن مي گويند چرا به رسانه ها اجازه پخش مستقيم تصاوير تجمع در ميدان رابعه العدويه در قاهره يا ديگر مناطق مصر را نمي دهند. چرا شبکه هاي تلويزيوني سي ام ژوئن تصاوير هواپيماها را که در حال برگزاري نمايش بودند پخش مي کردند، اما اکنون تصاوير تجمع کنندگان در ميدان رابعه العدويه را پخش نمي کنند؟ بنابراين، محدود کردن فعاليت رسانه ها در واقع بازگشت به زمان پيش از انقلاب بيست و پنجم ژانويه است.
ياسر حمزه گفت: کساني که ادعا مي کنند رسانه هاي وابسته به اخوان المسلمين رويکرد افراطي و تحريک مردم را در پيش گرفته اند اجازه دهند دادستاني کل به جرم اين رسانه ها رسيدگي کند.







برچسب ها: بین الملل ، مصر ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار