منابع خبری در برلین اعلام کردند صدر اعظم آلمان امروز آزادی محمد مرسی، را که سوم ژوییه پس از خلع از مقام ریاست جمهوری توسط ارتش بازداشت شد، خواستار شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، آنگلا مرکل در مصاحبه با شبکه تلویزیون سراسری آلمان ARD اعلام کرد:« در رابطه با بازداشت محمد مرسی، من هم با گیدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان هم عقیده هستم و خواستار آن هستم که رئیس جمهور بازداشت شده مصر، هر چه زودتر آزاد شود. »

صدر اعظم آلمان تاکید کرد:« ما خواستار آن هستیم که یک روند سیاسی فراگیر که تمام گروهها و احزاب سیاسی و تمام قشرهای جامعه مصر در آن مشارکت داشته باشند، در این کشور آغاز شود.»

وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه ضمن تاکید بر ضرورت آزادی هر چه سریع تر محمد مرسی، ابراز امیدواری کرد یک نهاد بی طرف که کسی نتواند صلاحیت و اعتبار آن را زیر سوال ببرد، هر چه زودتر بتواند به رئیس جمهور برکنار شده مصر دسترسی داشته باشد.

مقامات دولت آمریکا نیز از ارتش مصر و دولت موقت این کشور خواسته اند محمد مرسی را آزاد کند.
آنگلا مرکل در این گفتگو، اوضاع سیاسی و امنیتی کنونی حاکم در مصر را « دشوار» توصیف و تاکید کرد لازم است که در روند سیاسی مصر برای تمام گروههای و قشرهای جامعه این کشور، یک راه مشترک پیدا شود.

مقامات جدید مصر روز یکشنبه نیز به تلاشهای خود برای تشکیل یک دولت جدید ادامه دادند.
محمد مرسی نیز همانند دیگر اعضای بلند پایه جنبش اخوان المسلمین، در دستگاه قضایی مصر در رابطه با شرایط فرار از زندان « وادی نطرون » در اوایل سال 2011 مورد بازجویی قرار گرفت.

 طرفداران محمد مرسی اعلام کرده اند روز دوشنبه تظاهرات گسترده مسالمت آمیزی در حمایت از رئیس جمهور برکنار شده خود برگزار خواهند کرد اما در جبهه دیگر، مخالفان مرسی نیز برگزاری تظاهرات را در روز دوشنبه خواستار شده اند. در تظاهراتی که هشتم ژوییه در حمایت از محمد مرسی یا مخالفت با وی برگزار شد، دهها نفر کشته و زخمی شدند.
برچسب ها: مصر ، مرکل ، آزادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار