بي حرکتي کامل به مدت طولاني پس از انفارکتوس قلبي براي بيماران لازم نيست و افراد پس از مدت کوتاهي مي توانند فعاليت هاي خود را از سر بگيرند.

دکتر داوود کاظمي صالح ، داراي رتبه ممتاز بورد تخصصي قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در زمانهاي گذشته، متخصصان به افراد بيماري که مبتلا به انفارکتوس قلبي مي شدند سفارش مي کردند که تا مدت شش هفته استراحت کامل و مطلق داشته باشند اما نيازي به اين کار نبوده و پديده ترميم به هنگامي که بيمار در حال فعاليت است ادامه خواهد داشت.

وي خاطر نشان کرد: بيماران مبتلا به انفارکتوس قلبي بايد بدانند که ترميم در عضله قلب فوري پس از انفارکتوس قلبي شروع مي شود و مي توان گفت اغلب در حدود شش تا هشت هفته طول خواهد کشيد.

اين متخصص متذکر شد: البته شايان ذکر است که مدت زمان بستري شدن در بخش سي سي يو و در بيماران با تشخيص پزشک متخصص مشخص مي شود و نيز داشتن نوع فعاليت ها و چگونگي فعاليت توسط او معين مي شود که بايد بيمار به توصيه هاي وي به طور دقيق توجه کرده و عمل کند.

دکتر کاظمي صالح گفت: فرد بيمار بعد از زمان کوتاهي پس از انفارکتوس قلبي قادر خواهد بود فعاليت هاي خود را دوباره شروع کند و دليلي براي استراحت مطلق طولاني مدت پس از انفارکتوس وجود ندارد./ح

برچسب ها: قلب ، فعالیت بدنی ، عضله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار