فرماندار شهرستان آمل،از انعقاد قرارداد جدید دولت با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای ساخت جاده انحرافی سد مخزنی هراز به طول 11کیلومتر و اختصاص 2 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح مهم خبر داد.

اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: ساخت دو تونل انتقال آب اکنون در مراحل پایانی قرار دارد و پس از اتمام آن تا چند ماه آینده ساخت بدنه اصلی سد هراز نیز آغاز می شود.

وی از سد مخزنی هراز آمل با ظرفیت تنظیم آب بیش از 650میلیون مترمکعب به عنوان بزرگترین سد مخزنی در شمال کشور یادکرد و افزود: سد هراز از مهمترین مصوبه های دولت نهم درسفر استانی به مازندران بوده و با بهره برداری از آن مشکلات کم آبی حدود 100هزارهکتار اراضی کشاورزی و آب آشامیدنی یک میلیون نفر از ساکنان پنج شهر مازندران برطرف خواهد شد.

فرماندار آمل، همچنین با بیان اینکه دولت در سال های گذشته حدود 2800میلیارد تومان برای تعریض وچهاربانده شدن جاده هراز هزینه کرده است، تصریح کرد: هم اکنون نیز 11پیمانکار برای اتمام طرح چهاربانده کردن جاده هراز فعال است و برابر برنامه زمان بندی شده پیش می رود.

اکبرزاده، ساخت بیمارستان160تخته خوابه، دانشکده فنی دخترانه ، تونل امامزاده هاشم به عنوان بزرگترین تونل جاده ای کشور، ساخت دهها دهنه پل بزرگ شهری وجاده ای، اجرایی شدن ساخت نخستین دانشگاه فناوریهای نوین کشور و نیز اجرایی شدن هفت هزار و721 واحد مسکن مهر را به عنوان مهمترین طرح های بهره برداری واجرا شده دولت نهم ودهم در شهرستان آمل اعلام کرد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از بزرگترین بیمارستان 220تخته خوابی بخش خصوصی در آمل تعداد بیمارستانهای دولتی وخصوصی در این شهرستان به حدود 10بیمارستان افزایش خواهد یافت، یادآورشد: در این راستا وزارت بهداشت ودرمان نیز باید تلاش جدی برای ارتقاء دانشکده پرستاری وپیراپزشکی آمل به دانشگاه مستقل را داشته باشد واین مهم از خواسته های جدی مردم شهرستان آمل است.

شهرستان آمل حدود 400هزارنفر جمعیت دارد./س

برچسب ها: انعقاد ، جاده ، هراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.