یکی از کارهای مهم بنیاد ملی نخبگان اعطای جایزه علامه طباطبایی به 72 نفر و به 8 نفر جایزه شهید آوینی اعطا شده است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر ملک زاده یکی از برندگان جایزه علامه طباطبایی در نشست ارائه اقدامات بنیاد ملی نخبگان توسعه اجتماعی و اقتصادی و پیشرفت های مبارکی در سطح علمی نیاز به زیر ساخت علمی در دانشگاهها دارد.

 وی عنوان کرد: پیشرفت کشور از اهداف بنیاد ملی نخبگان است در حال حاضر 500 مرکز تحقیقاتی مصوب در رشته پزشکی و 50 دانشگاه در حوزه علوم پزشکی است ولی مشکلاتي در زير ساخت ها وجود دارد و آن هم مستقل نبودن دانشگاههاست.

وی خاطر نشان کرد: دخالت وزارتخانه ها و تخلف در امور دانشگاهها را از جمله عوامل مستقل نبودن دانشگاهی نام برد و ادامه داد : نمی شود وزارتخانه ای مجموعه ای از دانشگاهها را مديريت كند از اين امنايي شدن دانشگاه ها در عرصه غلمي و آموزشي پررنگ كند.

وی عنوان کرد: از اركان بنیاد هیات امنا رئیس بنياد که در این مدت 58 جلسه و شورا نخبگان 64 جلسه و شورا نگهبان با هشت کمیته تخصصی 101 جلسه را برگزار  کرده است.

 وی عنوان کرد: اقدامات و فعالیت مهم نخبگان قانون برنامه 5 ساله تدوین سند چشم انداز و تعیین اساسنامه ها و آیین نامه ها و تعیین سند راهبردی نخبگان و استعداد بالا دستی، تکریم نخبگان و استعداد های برتر و توجه به تداوم و توجه به نقش و ماموریت فرا استادی بنیادی از اقداماتی مهم نخبگان به شمار می آورد.

 وی تصریح کرد: جایزه علامه طباطبایی به 72 نفر از اساتید برجسته کشور در رشته های مختلف و جایزه شهید آوینی به 8 نفر اهدا شده است.

 وی گفت: رتبه های برتر از سال 82 تا 86، 1403 نفر در داخل کشور بوده و 350 نفر در خارج کشور اعطا نموده است./ح
برچسب ها: جایزه ، دانشگاه ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار