رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان از فعالیت 12 موسسه قرآنی شناسنامه‌دار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران کرم باقری اظهار داشت: توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی از دستاوردهای ارزشمندی است که در سال‌های اخیر با اقدامات گسترده مدیریت شهرستان و همکاری همه‌جانبه مسئولان اجرایی شاهد آن بوده‌ایم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی مهم‌ترین اولویتی است که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان به آن توجه دارد و از تمامی امکانات و ابزارها در این زمینه بهره برده‌ایم.

باقری عنوان کرد: جهان سلطه با بهره‌گیری از ابزار رسانه و ارتباطات و تکنولوژی‌های نوین برای اثرگذاری در ابعاد مختلف فرهنگ جامعه و اثرگذاری بر فرهنگ جوانان تلاش می‌کند و می‌خواهند نقش اسلام و فرهنگ اسلامی را در جامعه ما کم‌رنگ کنند.

وی ادامه داد: احیای فرهنگ دینی جامعه و حاکمیت فرهنگ دینی و اسلامی وظیفه‌ای است که تمام مدیران اجرایی و در راس آن مدیران فرهنگی باید به آن توجه داشته باشند و مانع نفوذ فرهنگ‌های بیگانه در اعماق جامعه شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان گفت: دشمن امروز با راه‌اندازی جنگ نرم و هدف قرار دادن اعتقادات و باورهای دینی نوجوانان و جوانان کشور در نظر دارد تا نسل امروز را از تعالیم دینی و قرآنی دور سازد.

این مسئول ادامه داد: در این راستا برای اینکه بتوانیم مانع از این اهداف شوم دشمنان شویم باید تعالیم دینی و باورهای قرآنی نوجوانان و جوانان را ارتقا داده و آنان را به سمت فرهنگ دینی و اسلامی خودمان سوق دهیم.

باقری با بیان اینکه برای تحقق اهداف مورد نظر و ترویج مفاهیم و ارزش‌های متعالی و انسان‌ساز قرآن، نیازمند اجرای برنامه‌های فرهنگی هستیم افزود: تلاش متولیان امر فرهنگ در این زمینه بسیار موثر خواهد بود.

وی از فعالیت 12 موسسه قرآنی شناسنامه‌دار در شهرستان دشتستان خبر داد و اذعان داشت: فرهنگ‌سازی قرآنی، آموزش عمومی قرآن، آموزش تخصصی قرآن و پژوهش‌های قرآنی و تبلیغ و ترویج قرآن از عرصه‌هایی است که این موسسات در راستای آن تلاش می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: پرونده پنج موسسه قرآنی ثبت نهایی شده و هفت موسسه قرآنی نیز هم‌اکنون در شهرستان دشتستان مشغول فعالیت هستند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان با تشکیل پرونده در حال طی مراحل دریافت مجوز نهایی برای آنها است.
برچسب ها: عسلویه ، دشتستان ، ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.