به رغم وعده مسئولان مبنی بر جلوگیری از خروج گندم قاچاق همچنان این خروج از استان اردبیل به سمت مرزهای غربی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در جلسه امروز بررسی آخرین وضعیت خرید گندم در منطقه مغان،‌ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با تأیید ضمنی این قاچاق از طریق مرز جاده مشگین‌شهر – اهر به سمت کشور ترکیه و عراق گفت:‌ به نظر می‌رسد برخی از افراد سودجو قصد دارند از این طریق گندم مرغوب منطقه مغان را از طریق مرزها خارج کرده و به کشور دیگر بفروشند.

ارژنگ عزیزی با یادآوری اینکه در حد بضاعت و توان خود سعی کردیم جلوی این خروج بی‌رویه و قاچاق را بگیریم، تصریح کرد: ولی همچنان به نظر می‌رسد به دلیل برخی قصور و کوتاهی‌ها این قاچاق و خروج غیرقانونی ادامه دارد که باید وضعیت کنترلی را تشدید کرد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون در یک ماه گذشته بیش از 60 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده و 420 میلیارد ریال نیز به حساب زارعان پول پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین افزود: خرید گندم به قیمت تضمینی 720 تومان همچنان ادامه دارد و ما در حد توان سعی کردیم خریداران بخش خصوصی را نیز ملزم کنیم تا این قیمت را رعایت کنند اما به نظر می‌رسد، نمی‌توان کنترل زیادی را بر این نرخ داشته و بخش خصوصی را الزام به این کار کرد.

عزیزی در ادامه بیان کرد: گندم تولید شده در منطقه شمال استان اردبیل گندم مرغوبی است که به نظر می‌رسد همچنان برخی سودجویان قصد دارند این گندم مرغوب را به هر وسیله‌ای قاچاق کنند که جلوی بخش عمده‌ای از این قاچاق تاکنون گرفته شده که در صدد به حداقل رساندن قاچاق گندم از مرزهای زمینی استان اردبیل هستیم/ س

برچسب ها: اردبیل ، خروج ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.