فعالان آمریکایی بر لزوم توقف اقدامات رژیم اشغالگر قدس در نقض حقوق کودکان فلسطینی تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی پرس تی وی، اقدام اخیر نظامیان اسرائیلی در بازداشت کودک پنج ساله فلسطینی با واکنشهای زیادی همراه شده است. بسیاری از فعالان حقوق بشر در عرصه بین المللی که فیلم بازداشت این کودک را مشاهده کرده اند بهت زده شده اند.
بیل دوریس از فعالان آمریکایی در این خصوص گفت: من تصاویر این کودک فلسطینی را مشاهده کردم و بسیار تعجب کردم و بهت زده شدم. متاسفانه رفتارهای بی رحمانه نظامیان اسرائیلی با کودکان و نوجوان فلسطینی و زندانی کردن آنها ، رفتاری عادی و معمولی برای نظامیان اسرائیلی است. صدها کودک و نوجوان فلسطینی کم سن و سال در زندانهای اسرائیل هستند. عده بسیار کمی از کودکان و نوجوانان فلسطینی در کرانه باختری به سن هجده سالگی می رسند بدون آنکه تجربه بازداشت توسط نظامیان اسرائیلی یا آزار و اذیت از جانب شهرک نشینها را پشت سر نگذاشته باشند. وقتی برای نمونه حتی خودروی یکی از شهرک نشینها با سنگ برخورد می کند و پنچر می شود، وی به مناطق فلسطینی نشینی در کرانه باختری می رود و درختان زیتون فلسطینی ها را ریشه کن می کند. نظامیان اسرائیلی که آمریکا از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی دارد از اینگونه اقدامات علیه فلسطینی ها پشتیبانی می کنند. تاوقتی دلارهای آمریکایی به اسرائیل برسد، اسرائیل از اینگونه رفتارهای قانون شکنانه دست نخواهد کشید حالا هرقدر هم که این رفتارها زشت و بد باشد.
اسرائیل سال هزار و نهصد و نود ویک کنوانسیون سازمان ملل متحد درباره حقوق کودکان را امضاء کرد. باآنکه اسرائیل این پیمان بین المللی را امضاء نکرده است، سازمان ملل متحد بارها و بارها از اسرائیل به علت نقض حقوق کودکان و نوجوانان فلسطینی انتقاد کرده است. در سال دو هزار و دوازده، کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد اسرائیل به صورت فاحشی مفاد کنوانسیون حقوق کودکان را نقض کرده و به تخریب خانه ها و آسیب رساندن به مدارس و خیابانها و دیگر تجهیزاتی مبادرت کرده است که به شدت بر زندگی کودکان و نوجوانان فلسطینی تاثیر منفی می گذارد. شارون ایولیس پرستار بازنشسته یهودی که در نیویورک ساکن است در سال دو هزار و شش به غزه سفر کرد و در آنجا با چشمان خود دید که چگونه حقوق کودکان و نوجوانان فلسطینی نقض می شود.
شارون ایولیس در این خصوص گفت: توجه به این نکته مهم است که کودکان و نوجوانان فلسطینی حق خود در بزرگ شدن و رشد کردن را از دست می دهند. کودکان فلسطینی در غزه با مشکلات زیادی مواجه هستند. آنها آب آشامیدنی ندارند. آنها فاضلاب ندارند. فقدان این تسهیلات سبب بروز بیماری ها می شود. از آنجاکه کودکان بسیار آسیب پذیر هستند، بیمار می شوند. کودکان غزه به اندازه کافی مواد غذایی دریافت نمی کنند. آب آشامیدنی در غزه آلوده است. وقتی کودکی غذای کافی نمی خورد و آب آشامیدنی سالم ندارد ممکن است بیمار شود و حتی جانش را از دست بدهد.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار