مسئولان از قصه جدل بکر و نو " زبان مادری" حمایت لازم را انجام ندادند.

"قربان محمدپور" کارگردان "زبان مادری" در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص این فیلم اظهار داشت: فیلم "زبان مادری" قصه ی جذاب و بکر و تازه ای دارد و جمله ی "همدلی از همزبانی بهتر است" را برای مخاطب بیان می کند.

وی در خصوص فروش این اثر عنوان کرد: با توجه به رکود سینما در چند وقت اخیر مسئله ی فروش پایین فیلم ها با توجه به اکران ناموفق  8 فیلم از 20 اثر تنها مختص "زبان مادری" نیست و آثار حتی توان بازگشت هزینه اولیه تولید را ندارد.

"محمد پور" ادامه داد: فروش "زبان مادری" در شهرستان ها خوب است ولی در تهران فروش چندان خوبی ندارد و امیدوارم در آینده وضع سینما بهتر شود.

وی تصریح کرد: اکثر فیلم های پرفروش سینمای ایران مانند "زن ها فرشته اند" و "خروس جنگی" از فیلم نامه های من ساخته شده است و این موضوع از آشنایی من به سلیقه مخاطب حکایت دارد و اکنون رکود سینما با ریزش مخاطب فیلم های در حال اکران را در گیشه با شکست مواجه کرده است.

"محمد پور" در خصوص رابطه فروش کم فیلمش و بهره نبرده از بازیگران چهره بیان کرد: دلیل فروش پایین این اثر هیچ ارتباطی به ای مسئله ندارد بلکه قصه جذاب در امر فروش نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: یک نکته مثبت "زبان مادری" راضی بودن تماشاگر هنگام بازگشت از سینما است ولی در بسیاری از فیلم ها مخاطب پس از گذشت نیم ساعت از سینما بیرون می آید و دلیل موفقیت "زبان مادری" در این مسئله به دلیل بهره مندی این اثر از قصه جذاب، بکر و تازه به همین خاطر است و به دلیل نبود چنین قصه ی نو و تازه ای در تاریخ سینمای دنیا ما انتظار حمایت مسئولان از این فیلم را داشتیم اما این امر محقق نشد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.