روزنامه "واشنگتن پست" در گزارشي به نقل از يک نظامي آمريکايي که نخواسته نامش فاش شود به ساخت پايگاه نظامي آمريکايي 34 ميليارد دلاري در جنوب شرقي افغانستان اشاره کرده است. اين اقدام انتقادات بسياري را حتي در ميان اعضاي پيشين پنتاگون برانگيخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، اين اقدام در حالي انجام شده است که نيروهاي نظامي آمريکايي قرار است تا پايان سال 2014 ميلادي از افغانستان خارج شوند و ساخت پايگاه نظامي با اين هزينه هدر دادن ماليات شهروندان آمريکايي بوده است. در اين ميان "مايکل مالوف" افسر پيشين وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) در مصاحبه با شبکه خبري "پرس تي وي" ضمن انتقاد از اين اقدام ارتش آمريکا ساخت پايگاه نظامي با هزينه ميليارد دلاري در افغانستان از سوي آمريکايي را اقدامي "مجرمانه" و "عجيب" خوانده بود. 


اين افسر پيشين پنتاگون در ادامه افزوده است "اقدام پنتاگون براي ساخت پايگاه نظامي بلااستفاده آن هم با اين هزينه بسيار عجيب است." 


اين افسر پيشين آمريکايي در ادامه با اشاره به هدر دادن ماليات شهروندان آمريکايي با چنين اقداماتي از سوي دولت اوباما افزوده است "از نظر ماليات دهندگان آمريکايي اين اقدام هدر دادن ماليات پرداختي توسط آنان است. بايستي پايگاههاي اين چنيني را نابود کرد. هدر دادن پول در اين زمينه يک جرم محسوب مي شود."


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار