طرح بزرگ توسعه اسکله تخلیه و بارگیری مواد معدنی و پست برق منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس باحضور رییس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بندرعباس با بهره برداری از طرح توسعه اسکله این منطقه ، ظرفیت تخلیه و بارگیری مواد معدنی از 6 به 12 میلیون تن افزایش می یابد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت : در اجرای این طرح طول اسکله با 343 متر افزایش به 655 متر می رسد.
هندیان افزود : با بهره برداری از طرح توسعه اسکله تخلیه و بارگیری مواد معدنی کشتی هایی با ظرفیت 100 تا 150 هزار تن در این اسکله می توانند پهلوگیری کنند.
مواد معدنی به وسیله 33 کیلومتر نوار نقاله از محل انباشت وبرداشت به اسکله برای صادرات و واردات در کشتی ها فرستاده می شود.
هندیان گفت : طرح بزرگ توسعه اسکله تخلیه و بارگیری مواد معدنی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس که از طرحهای مهر ماندگار است با سرمایه گذاری 600 میلیارد ریالی اجرا شده است.
هندیان همچنین از بهره برداری پست برق 400 به 230 کیلو ولت خبر داد و گفت: این پست برق یکی از بزرگترین پست های برق کشور است و با بهره برداری از آن 1850 مگاوات برق از نیروگاهها و 600 مگاوات از طریق خطوط انتقال به صنایع منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس منتقل می شود.
هندیان هزینه بهره برداری از این پست برق با 30 کیلومتر خط انتقال و 3 کیلومتر برج تلسکوپی را نزدیک به 920 میلیارد ریال اعلام کرد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت : تمام مراحل طراحی ، نظارت ، ساخت ، اجرا و مطالعات طرحهای توسعه اسکله و پست برق این منطقه به دست متخصصان ایرانی و بدون حضور مشاوران خارجی انجام شده است.
منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در مجاورت مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس با داشتن اسکله تخلیه و بارگیری مواد معدنی فله و نفتی و دسترسی به آبهای بین المللی یکی از مناطق مهم اقتصادی استان هرمزگان است. 
اکنون نزدیک به 12 هزار نفر در 23 واحد صنعتی این منطقه مشعول به کارند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.