در سومين جلسه كارگروه تخصصي امور پژوهشي و فناوري شوراي عالي صنايع دريايي كشور، موضوع عملكرد پژوهشي سازمانهاي دريايي كشور مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا؛ براساس آئين نامه اجرايي قانون توسعه و حمايت از صنايع دريايي،‌ در اين جلسه به برخي از اقدامات و برنامه هاي پژوهشي و فناوري اعضاء در سال گذشته  پرداخته شد.

براساس اين گزارش؛ در اين جلسه مصوب شد تا  اقدامات پژوهشي و نتايج كامل دستاوردهاي تحقيقاتي حوزه صنايع و امور دريايي در تمامي دستگاههاي اجرايي كشور و ساير موسسات مستقل كه به هر طريق از منابع عمومي تامين مالي و بهره مند مي شوند با هماهنگي با دبيرخانه شوراي عالي ، در سامانه پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات  قرار گرفته و براي محققان و متقاضيان ارائه شوند.

در اين راستا وزارت علوم، تحقيقات و فناوري موظف است تمهيداتي را فراهم كند تا مجريان ساير پژوهش هاي دريايي در بخش غيردولتي نيز در صورت تمايل بتوانند پروژه هاي خود را در اين پايگاه معرفي يا ارائه كنند و از مزاياي همكاري با پايگاه ملي بهره مند شوند.

همچنين ضوابط مربوط به ارائه دستاوردهاي تحقيقاتي ، ظرف مدت شش ماه با پيشنهاد پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات به تصويب شوراي عالي برسد.

اين گزارش حاكيست؛‌از ديگر مصوبات اين جلسه، موظف بودن معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور مبني پيش بيني و تامين بودجه مورد نياز براي انجام وظايف پژوهشي مصوب در شوراي عالي در قالب بودجه هاي سالانه دبيرخانه شوراي عالي صنايع دريايي كشور و دستگاههاي اجرايي ذيربط بود.

بنابراين گزارش؛ به منظور اطلاع رساني ، فرهنگ سازي و هماهنگي بيشتر، تمامي دستگاههاي اجرايي موظفند در ابتداي هر سال رويداد ها و مناسبتهاي رسمي و با اهميت در حوزه هاي فعاليت خود كه به صنايع و امور دريايي مرتبط است را براي درج در روز شمار و تقويم دريايي كشور به دبيرخانه شوراي عالي ارسال كنند.

گفتني است : همچنين بررسي اولويت هاي پژوهش در حوزه فعاليتهاي دريايي كشور با تاكيد بر حوزه هاي كلان و فرابخش، بررسي تدوين نقشه جامع علمي كشور در حوزه دريا و ارائه گزارشي از تدوين شاخص هاي توسعه دريايي كشور نيز از ديگر مطالب مطرح شده دراين جلسه بود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار