شب که می‌شود حوصله‌ها مانند سایه ماه کوتاه است و کمرنگ. داستانک، قلقلکی کوتاه برای فکر و روحمان است تا در ساعات پایانی شب، لحظات کوتاه امروز را با خواندن جملاتی کوتاه بهتر و بیشتر قدر بدانیم.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،
در ماجراي اسارت امام سجاد(ع) و بازماندگان شهداي کربلا آمده است که وقتي يزيد ملعون امام سجاد(ع) را ديد آيه ۳۰ سوره شوري را خواند و آن حضرت را مورد خطاب قرار داد که: (و ما اصابکم من مصيبه...) «هر مصيبتي به شما رسد به خاطر اعمالي است که انجام داده ايد و...» امام سجاد عليه السلام نيز فرمود: چنين نيست، بلکه آيه ما اين است که خداي تعالي فرموده است: ( ما اصاب من مصيبة في الارض و لا في انفسکم الا...)
(ترجمه سوره حديد آيه۲۲: هيچ مصيبتي در زمين و نه در وجود شما روي نمي دهد مگر اين که همه آن ها قبل از آن که زمين را بيافرينيم در لوح محفوظ ثبت است و اين امر براي خدا آسان است. اين به خاطر آن است که براي آن چه از دست داده ايد تاسف نخوريد و به آن چه به شما داده است شادمان نباشيد.) پس فرمودند: ما از کساني هستيم که از آن چه از ما در زمان گذشته در مورد دنيا از دست رفته ناراحت نيستيم و به آن چه به ما داده شده نيز شاد نمي باشيم.
هزار و يک حکايت قرآني- ص۷۴

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار