به گزارش
مجله شبانه باشگاه
خبرنگاران، به نقل از اندیشکده «نیوامریکن»، دفتر بازرسی کل در گزارشی اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا به منظور افزایش تعداد لایکهای صفحهخود در فیسبوک، 630 هزار دلار هزینه کرده است.
این کمپین اینترنتی بین سالهای 2011 تا 2013 فعالیت کرده و توانسته به شیوههای جعلی، تعداد لایکهای وزارت امور خارجه آمریکا را افزایش دهد.
با صرف این هزینه ها تعداد لایکهای صفحه فیسبوک انگلیسی زبان وزارت خارجه آمریکا از 100هزار، به بیش از 2 میلیون و 450هزار رسیده است.
در این گزارش آمده است که بسیاری از این ''هواداران خریداری شده'' شاید بر روی یک تبلیغ کلیک و یا یک عکس را لایک کرده باشند اما به شکل واقعی آن موضوعات را مورد توجه قرار نداده و مطالب صفحه را دنبال نکرده اند.
این گزارش 57 صفحهای می افزاید: تنها دو درصد از افرادی که صفحات را لایک کردهاند، واقعی بوده و با گذاشتن نظرات خود، حضور فعالی داشته اند.
این گزارش با چالش کشیدن خرید هواداران گران قیمت، نبود استراتژی مشخص برای جذب مخاطبان و فقدان هدفگذاری درست در فضای مجازی را عامل این حیف ومیل صورت گرفته توسط وزارت خارجه آمریکا دانسته است.