"ادوارد اسنودن" کارشناس پيشين دستگاه اطلاعاتي آمريکا که اخيرا به دليل افشاي اسناد محرمانه آژانس امنيت ملي آمريکا به چهره اي خبرساز تبديل شده است در مصاحبه اخير خود با "اشپيگل" در مورد نقش دولت آمريکا و رژيم صهيونيستي در ساخت ويروس "استاکس نت" افشاگري کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اشپيگل، وي در اين باره در مصاحبه با خبرنگار "اشپيگل" اظهار داشته که دولت آمريکا و رژيم صهيونيستي مستقيما در ساخت ويروس ضد ايراني "استاکس نت" نقش داشته اند.

اسنودن در اين باره خاطر نشان ساخته که آمريکايي ها و صهيونيست ها اين ويروس را با هدف خرابکاري در روند برنامه هسته اي ايران و متوقف ساختن سانتريفوژ هاي ايراني ساخته بودند.
 
اسنودن در پاسخ به اين پرسش خبرنگار که آيا آژانس امنيت ملي آمريکا با "ساير دولتها از جمله با رژيم صهيونيستي" نيز ارتباط داشته است يا خير افزود "آژانس امنيت ملي آمريکا داراي بدنه و تشکيلات گسترده اي و با شرکاي خود در کشورهاي ديگر همکاري دارد."

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار نشريه "اشپيگل" در اين رابطه که آيا آژانس امنتي ملي آمريکا به دستگاه اطلاعاتي رژيم صهيونيستي براي ساخت ويروس "استاکس نت" کمک کرده است يا خير نيز اظهار داشت "آژانس امنيت ملي آمريکا در مشارکت با رژيم صهيونيستي در برنامه نويسي اين ويروس و تهيه آن نقش داشت." 

در سال 2010 ميلادي آمريکايي ها و صهيونيست ها ويروس "استاکس نت" را عليه سيستم رايانه اي تاسيسات نطنز با هدف متوقف ساختن فعاليت هاي هسته اي آن نيروگاه استفاده نمودند. با اين حال هشياري متخصصان هسته اي تواناي ايراني سبب شود تا نقشه پليد آنان خنثي شود. 

"ادوارد اسنودن" کارشناس پيشين دستگاه اطلاعاتي آمريکا به اتهام افشاي اسناد محرمانه آژانس امنيت ملي آمريکا و ارايه آنها به خبرنگار روزنامه "گاردين" از سوي دولت آمريکا تحت تعقيب قرار گرفته است. 

برچسب ها: اسنودن ، استاکس ، نت ، اشپیگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار