مدیر عامل منطقه آزاد ارس ، مناطق آزاد را مزیت های مهم برای توسعه اقتصادی کشور دانست و مهمترین مزیت این مناطق را تولید آسان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی در جمع سرمایه گذاران و مقامات داخلی و خارجی در چهارمین همایش سرمایه گذاری آذربایجان شرقی وجود قوانین و مقررات آسان برای توسعه و رونق تولید و صنعت و صادرات را پتانسیل های مهم مناطق آزاد اعلام کرد.

وی در رابطه با مزیت های منطقه آزاد ارس با اشاره به موقعیت استراتژیک ارس در منطقه و حمایت های منطقه ای توسط استان های همجوار و همسایگی با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و نزدیکی به کشورهای حوزه cis و ترکیه گفت: ارس در زمینه ارتباط و توسعه اقتصادی در عرصه های بین المللی توانایی های خود را به اثبات رسانده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زیرساختهای انرژی در ارس مهیاست افزود: یکی از الزامات جذب سرمایه گذاران خارجی و توسعه اقتصاد تامین زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری از جمله انرژی و حمل و نقل و اقامت است. وی ادامه داد: در زمینه توسعه خدمات هتلینگ و تفریحی در کمتر از 18 ماه بیش از 20 واحد سیتی سنتر و هتل در 50 هکتار در حال احداث و تکمیل می باشند.

وی تولید در ارس را موجب کاهش بیش از 30 الی 50 درصدی قیمت تمام شده کالا و سود بیشتر برای سرمایه گذاران دانست و افزود: ارس مزیتی سودآور برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی می باشد.

وی ارتباط آسان با کشورهای همسایه، ارزان بودن زمین و نیروی کار، وجود قانون ارزش افزوده، عدم وجود عوارض گمرکی، معافیت مالیاتی، امتیازهای ویژه برای تولید و صادرکنندگان کالاهای تولیدی در ارس و صدها مزیت دیگر را موجب استقبال بی نظیر سرمایه گذاران داخلی و بخصوص سرمایه گذاران خارجی در ارس اعلام کرد.

وی از آماده شدن سه سایت ویژه برای سرمایه گذاری در حوزه های صنایع متوسط، کوچک و صنایع سنگین در منطقه آزاد ارس خبر داد و افزود: هم اکنون 62 کارخانه فعال و 91 کارخانه جدید نیز در حال ساخت است.

وی در ادامه توان گردشگری ارس برای راه اندازی خدمات مختلف گردشگری و تفریحی را مورد توجه قرار داد و افزود: در حوزه گردشگری یکی از بکرترین و زیباترین مناطق گردشگری کشور با وجود جنگل های ارسباران و کیامکی و جاذبه های مختلف طبیعی، تاریخی و تمدنی در این منطقه زیبا وجود دارد.

وی با بیان اینکه این منطقه از سابقه طولانی مدت تجارت و بازرگانی برخوردار است افزود: منطقه زیبای ارس به جهت قرار گیری در مسیر جاده ابریشم همواره مورد توجه تجار جاده ابرشم بوده و امروزه نیز با توجه به موقعیت ویژ منطقه ای و جغرافیایی مورد استقبال سرمایه گذاران می باشد.

نجفی گفت: یکی دیگر از ژتانسیل های مهم مناطق اقتصادمحور تردد آسان به کشورهای همجوار است و در این زمینه نیز می توان به تردد روزانه 1800 الی شش هزار نفری از مزهای این منطقه اشاره کرد که ارس را به دومین مرز پرتردد کشور بعد از فرودگاه امام خمینی(ره) تبدیل کرده است.

وی با اشاره به پتانسیل های ارس در زمینه کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت: در محدوده خداآفرین و گلفرج جلفا اراضی حاصلخیز و مستعد برای توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی وجود دارد و همچنین دشت گردیان جلفا که امروزه شاهد صادرات میوه به کشورهای خارجی نیز می باشیم./س

برچسب ها: سود ، ارس ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.