رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: علت اصلی کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر‌، ضعف روحیه نقد‌پذیری در جامعه است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام ‌علی توکلی در نشست اعضای هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر دادگستری کرمان، گفت: اگر یک کارمند بخواهد موردی را به همکار خود در قالب امر به معروف و نهی از منکر گوشزد کند، ابتدا باید نقش خود را در قالب یک کارمند نقد کند.

وی با اشاره به نقش‌های متفاوت انسان در زندگی، افزود: انسان در زندگی نقش‌های زیادی از جمله همکار‌،‌ همسر‌، ‌شهروند‌، همسایه را به عهده دارد و در صورتی آمر به معروف خوبی است که قبل از انجام این فریضه ‌خود را نیز در این نقش واکاوی کند.

وی عنوان کرد: باید فرهنگ نقد و نقد‌پذیری را نهادینه کنیم که این امر بستری مناسب برای امر به معروف و نهی از منکر است.

رییس کل دادگستری استان کرمان، ترویج امر به معروف و نهی از منکر را با تکیه بر اصول دینی و مبانی اعتقادی خواستار شد و افزود‌: باید این امر با حالت مهربانی و آرام و از موضع برابر انجام پذیرد تا اثر بخش واقع شود.

‌وی ادامه داد: بعضاً برخی افراد برای این‌که ضعف‌های خود را بپوشانند دیگران را مورد عتاب قرار می‌دهند که باید از آن جلوگیری به عمل آید.

توکلی قرار دادن محور برنامه‌های هسته‌های امر به معروف و نهی از منکر دادگستری بر امور مرتبط این اداره را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: برنامه‌ریزی فعالیت هسته‌ها در قالب امور روزمره دادگستری که هم به نفع کارمند و هم به نفع ارباب رجوع دادگستری خواهد بود، بسیار ارزشمند است‌.

وی عنوان کرد: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که ارباب رجوع دادگستری همیشه و تا قبل از تصمیم دادگاه امیدوار بماند.

رییس کل دادگستری استان کرمان شرایط حاکم بر کارمند و ارباب رجوع دادگستری را نسبت به بسیاری از دستگاه‌ها بهتر دانست و خاطرنشان کرد: اما نباید ‌به این مقدار قانع بود و باید برای حفظ این شرایط و ارتقای آن برنامه‌ریزی کرد.
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.